Новини науково-методичної ради

Чергове засідання науково-методичної ради університету відбулося 29 січня під головуванням проректора з науково-педагогічної та навчальної роботи Валерія Сороки в конференційній залі головного корпусу університету.

Відповідно до порядку денного на розгляд членів ради було винесено чотири питання.

Першим питанням, що заслухали члени науково-методичної ради, була інформаційна доповідь Тамари Костюкової, вченого секретаря науково-методичної ради, щодо затвердження  4 навчально-методичних електронних видань (методичних вказівок) та 2 силабусів вибіркових освітніх компонентів. Члени науково-методичної ради одностайно затвердили чотири найменування методичних вказівок та два найменування силабусів, рекомендували передати їх Науковій бібліотеці університету для розміщення в цифровому репозиторії НУВГП і використання в навчальному процесі.

Далі з мультимедійною доповіддю «Про започаткування студійних та онлайн- записів лекційних та практичних занять інноваційного характеру» виступила Оксана Чумак, начальник відділу забезпечення інноваційних технологій навчання інформаційно-обчислювального центру. Оксана Володимирівна доповіла про стан та доступні технічні можливості наявного обладнання: мінімальний набір обладнання, що функціонує на даний час для створення відео, який використовується регулярно; можливі варіанти розміщення відео-; вимоги до приміщення студії відеозапису;  попередній бюджет студії та штат працівників.

Після обговорення доповіді Оксани Чумак члени науково-методичної ради заслухали проєкт рішення Тетяни Басюк, к.геогр.н., доцента  кафедри геології та гідрології. й одноголосно ухвалили таке:

  1. З метою популяризації освітніх інновацій в університеті та забезпечення доступності якісної освіти схвалити пропозицію начальника відділу забезпечення інноваційних технологій навчання інформаційно-обчислювального центру щодо започаткування студійних та онлайн-записів лекційних та практичних занять.
  2. Доручити робочій групі НМР із впровадження освітніх інновацій напряму «Інноваційні розробки в навчальному процесі» розробити концепцію впровадження в університеті студійних і онлайн-записів лекційних та практичних занять інноваційного характеру.

Термін виконання – березень-квітень 2025 року.Клопотати перед Ректоратом університету щодо можливості створення на базі університету сучасної студії запису, яка дозволить:

  • забезпечити високоякісний запис лекційних і практичних занять для подальшого використання в освітньому процесі;
  • розширити можливості для практичної підготовки студентів спеціальності 061 «Журналістика»;
  • сприяти підвищенню якості освітнього процесу в цілому завдяки використанню інноваційних технологій та створенню сучасного навчального середовища.

Третім питанням, що заслухали члени науково-методичної ради, була доповідь Сергія Клімова, к.т.н., доцента кафедри  гідротехнічного будівництва та гідравліки «Застосування здобувачами вищої освіти  технологій “штучного інтелекту” і ризики об’єктивного оцінювання знань».

Після нетривалої дискусії члени науково-методичної ради заслухали проєкт рішення Дмитра Кочкарьова, голови творчої робочої групи із запровадження освітніх інновацій в НУВГП за напрямом «Штучний інтелект», зав. кафедри міського будівництва та господарства, д.т.н., професора, та одностайно проголосували за наступне:

  1. Визнати наявність ризиків щодо об’єктивного оцінювання виконання здобувачами вищої освіти навчальних завдань при недоброчесному використанні ними ШІ  та проходженні оцінювальних тестувань.
  2. Визнати необхідність адаптації методів викладання та системи оцінювання до викликів, пов’язаних із недоброчесним використанням здобувачами вищої освіти ШІ, шляхом упровадження активних методів навчання (проєктне та проблемно-орієнтоване навчання, дебати, групові дискусії), зміни підходів до оцінювання (врахування процесу виконання завдань, усні іспити, есе з персональним досвідом, практичні кейси), а також інтеграції ШІ у навчальний процес із метою розвитку цифрової грамотності та формування етичних принципів його використання.
  3. Рекомендувати НПП вживати заходи для зменшення ризиків, зокрема,: зміна формату завдань, акцентуючи увагу на усних захистах (обов’язково для курсових робіт та проєктів, при здачі ЛР або ПР без захисту – мінімальна оцінка), творчих проєктах і проміжному контролі для оцінювання процесу набуття компетентностей.
  4. Надалі формувати культуру доброчесного використання ШІ усіма учасниками освітнього процесу НУВГП на основі:

–     застосування норм та положень Політики доброчесного використання штучного інтелекту в НУВГП;

–    використання рекомендованих інформаційних матеріалів для НПП та здобувачів вищої освіти;

–     стандарту університету «Основи цифрових технологій»;

–     постійного пропагування та роз’яснення здобувачам під час проведення занять та  на 0-Тижні умов доброчесного використання ШІ та відповідальностей за їх порушення.

 Четвертим питанням, що заслухали члени науково-методичної ради, була доповідь Юрія Климука, к.т.н., доцента  кафедри комп’ютерних наук та прикладної математики, «Використання сучасних ресурсів для формування у студентів базових професійних знань, практичних умінь та навичок у галузі інформаційних технологій».  

Після обговорення доповіді Юрія Євгеновича члени науково-методичної ради заслухали проєкт рішення Олексія Парфенюка, к.пед.н., доцента  кафедри комп’ютерних технологій та економічної кібернетики, й одноголосно ухвалили таке: взяти інформацію до відома.

В різному Тамара Костюкова, заступник завідувача навчально-методичного відділу, розповіла про:

  • проєкти програм професійного розвитку Школи лідерства на теми:

-  «Акредитація освітньої програми – зміни та виклики». Термін навчання: з 03.02.2025 по 14.02.2025;

-  «Ментальне здоров’я: психологічна безпека освітнього середовища ЗВО». Термін навчання: з 17.02.2025 по 20.02.2025.

- «Проектування оціночних матеріалів контролю в ННЦНО». Термін навчання: з 27.02.2025 по 04.03.2025.

  • Всеукраїнську очно-дистанційну зимову школу «Цифрові інструменти в освіті. Тенденції, запити, виклики», яка відбудеться з 13-16 лютого 2025 року у м. Трускавці Львівської області. Організаторами Зимової школи є Державна наукова установа «Інститут модернізації змісту освіти» та Центр інноваційних освітніх технологій Національного університету «Львівська політехніка», а також громадські організації та партнери. Більше інформації та реєстрація . Сторінка Центру інноваційних освітніх технологій у соцмережі Фейсбук
Також Тамара Андріївна запросила членів науково-методичної ради взяти участь в обговоренні Тимчасового положення про конкурс підручників, навчальних посібників, монографій та сторінок навчальних дисциплін на платформі moodle.

Тамара КОСТЮКОВА,
науково-методична рада


Читайте нас також у соціальних мережах:

Схожі новини за тематикою

 

 


 

При використанні матеріалів - посилання на сайт  обов'язкове

Політика конфіденційності

Технічна підтримка сайту

Повідомити про корупцію

Image

Україна, 33028, м. Рівне, вул. Соборна 11, mail@nuwm.edu.ua

Контакти

Наші координати

Скринька довіри

Image

При використанні матеріалів - посилання на сайт  обов'язкове

Всі права захищені законодавством України

Технічна підтримка сайту

Україна, 33028, м. Рівне, вул. Соборна 11,

mail@nuwm.edu.ua

Контакти

Наші координати

2025 Національний університет водного господарства та природокористування