Чергове засідання науково-методичної ради університету відбулося 20 листопада в онлайн-форматі під головуванням проректора з науково-педагогічної та навчальної роботи Валерія Сороки.
Відповідно до порядку денного на розгляд членів ради було винесено чотири питання.
Першим питанням, що заслухали члени науково-методичної, було затвердження двох навчально-методичних електронних видань (методичних вказівок) та трьох силабусів вибіркових освітніх компонентів. Члени науково-методичної ради одностайно затвердили два найменування методичних вказівок та три найменування силабусів, рекомендували передати їх Науковій бібліотеці університету для розміщення в цифровому репозиторії НУВГП і використання в навчальному процесі.
Далі була інформаційна доповідь Тамари Костюкової, вченого секретаря науково-методичної ради, про розгляд рукопису навчального посібника «Структура, склад та властивості цементного бетону». Автори: Л.Й. Дворкін, В.В. Марчук, Р.М. Макаренко, В.В. Житковський, О.М. Бордюженко. На засіданні були присутні автори рукопису навчального видання. Члени науково-методичної ради одноголосно рекомендували Вченій раді надати гриф «Рекомендовано Вченою радою НУВГП» вищезгаданому рукопису.
Третім питанням, що заслухали члени науково-методичної ради, була мультимедійна доповідь Наталії Нестерчук, завідувача кафедри фізичної терапії, ерготерапії, д.н. з фіз.вих., професора, «Методичні рекомендації щодо запровадження безбар’єрності освітніх послуг у закладі вищої освіти з урахуванням потреб людей з порушеннями мови, слуху, комунікації, руху, батьків з дітьми, людей старшого віку та інших суспільних груп (МОНУ)». Наталія Євгенівна розповіла про Стратегію запровадження рекомендацій МОНУ в НУВГП.
Після обговорення доповіді Наталії Нестерчук члени науково-методичної ради заслухали спільний проєкт рішення Наталії Євгенівни та Галини Туровської, к.т.н., доцента кафедри охорони праці та безпеки життєдіяльності, й одноголосно в цілому погодили таке:
- ННІ сформувати списки здобувачів вищої освіти та працівників, які відносяться до маломобільних груп населення (МГН).
- Розробити анкети та провести моніторинг щодо виявлення потреб учасників освітнього процесу (здобувачів і працівників закладу вищої освіти, а також осіб, що отримують освітні й інші послуги в ННІ).
- Проаналізувати доступність усієї інфраструктури на території, наявність доступної та зрозумілої інформації про розташування будівель, приміщень ННІ (шляхи руху, зона паркування транспорту, входи, виходи, сходи, пандуси, санітарні приміщення, рекреаційні зони).
- Проаналізувати забезпечення необхідними навчально-методичними матеріалами та інформаційно-комунікаційними технологіями для організації освітнього процесу в ННІ та запровадити створення адаптованого навчально-методичного забезпечення.
- Провести опитування щодо сприятливого психологічного мікроклімату в інклюзивному середовищі та толерантних взаємовідносин між усіма учасниками освітнього процесу тощо.
- Підготувати звіт щодо безбар’єрності освітніх послуг у ННІ на науково-методичну раду.
- Запровадити системне підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників ННІ з питань роботи в інклюзивному освітньому середовищі.
Далі члени науково-методичної ради розглянули два нормативних документи, які представив Віктор Корбутяк, начальник відділу якості освіти, к.т.н., доцент, а саме:
– Політика доброчесного використання штучного інтелекту в Національному університеті водного господарства та природокористування.
- Порядок перевірки навчальних, кваліфікаційних, навчально-методичних та наукових робіт на наявність ознак академічного плагіату в Національному університеті водного господарства та природокористування (нова редакція).
Після обговорення Положення «Політика доброчесного використання штучного інтелекту в Національному університеті водного господарства та природокористування» члени науково-методичної ради заслухали проєкт рішення Сергія Клімова, к.т.н., доцента кафедри гідротехнічного будівництва та гідравліки та одноголосно ухвалили таке:
- Врахувати зауваження членів Науково-методичної ради НУВГП.
- Схвалити основні принципи доброчесного використання ШІ в усіх напрямах діяльності НУВГП, сформульовані в «Політиці доброчесного використання штучного інтелекту в Національному університеті водного господарства та природокористування».
- Рекомендувати до затвердження «Політику доброчесного використання штучного інтелекту в Національному університеті водного господарства та природокористування» Вченою радою НУВГП.
Потім члени науково-методичної ради обговорили «Порядок перевірки навчальних, кваліфікаційних, навчально-методичних та наукових робіт на наявність ознак академічного плагіату в Національному університеті водного господарства та природокористування (нова редакція). Після нетривалого обговорення документа члени науково-методичної ради заслухали проєкт рішення Анастасії Клімової, завідувача відділу ліцензування та акредитації, доктора філософії, доцента кафедри менеджменту та публічного врядування, та одностайно ухвалили таке:
- Інформацію начальника відділу якості освіти Корбутяка В.І. щодо внесення змін та викладення Порядку перевірки навчальних, кваліфікаційних, навчально-методичних та наукових робіт на наявність ознак академічного плагіату в НУВГП у новій редакції взяти до відома.
- Рекомендувати Вченій раді НУВГП затвердити Порядок перевірки навчальних, кваліфікаційних, навчально-методичних та наукових робіт на наявність ознак академічного плагіату в НУВГП в новій редакції.
В різному Валерій Сорока, голова науково-методичної ради, розповів про результати анкетування «Показники для оцінки наукових і навчальних праць з метою визначення рівня оригінальності та ступеня залежності від інших джерел».
Для членів науково-методичної ради було запропоновано обрати один із запропонованих варіантів щодо визначення відсотка запозичень, знайдених у творі:
- відсоток запозичень визначається за коефіцієнтом подібності (КП1);
- відсоток запозичень визначається різницею між коефіцієнтом подібності (КП1) та коефіцієнтом цитат (КЦ): КП1-КЦ.
Валерій Степанович повідомив, що більшість членів НМР проголосували за варіант: «відсоток запозичень визначається різницею між коефіцієнтом подібності (КП1) та коефіцієнтом цитат (КЦ): КП1-КЦ». Членами НМР підтримано результати анкетування за більшістю голосів та надано певний час на апробацію прийнятого рішення.
Тамара Костюкова,
науково-методична рада
Читайте нас також у соціальних мережах:
Схожі новини за тематикою
-
«Технології захисту навколишнього середовища»
На базі НУВГП відбулась підсумкова конференція Всеукраїнського конкурсу студентських наукових...
-
Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Туризм»
24 березня 2021 року відбувся фінальний етап Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт...
-
Ґрунтовий марафон «100 миль+»
7 серпня 2021 року відбувся дев’ятий Ґрунтовий марафон «100 миль+», який являє собою маршрут...
-
День Гідності та Свободи
Шановна університетська спільното! 21 листопада Україна відзначає День Гідності та Свободи. Саме цього...
-
Енергоефективність закритих зрошувальних систем України
Хочемо поділитися з вами ще одним вагомим результатом наукової діяльності наших науковців – видано монографію...