Мета нової сесії – популяризація серед науково-педагогічних працівників можливостей використання Штучного інтелекту для освітньої діяльності та підвищення загального рівня інтелектуалізації.
Нагадаємо, що 21 березня в Національному університеті водного господарства та природокористування в онлайн-форматі відбувся круглий стіл на тему «Штучний інтелект в освіті: питання та відповіді». До заходу долучилось більше 100 працівників та здобувачів вищої освіти. Модератором й ініціатором заходу виступив проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи Валерій Сорока. З його слів, ще кілька років тому штучний інтелект був чимось далеким і не використовувався в освіті, а вже сьогодні став її невід’ємною частиною.
Ініціатором проведення Школи лідерства за темою «Штучний інтелект в освіті» виступив керівник робочої групи із запровадження освітніх інновацій в навчальний процес НУВГП напряму «Штучний інтелект» та співорганізатор Круглого столу Дмитро Кочкарьов, д.т.н., професор.
До Школи лідерства за затвердженою програмою професійного розвитку на тему «Штучний інтелект в освіті» в період з 30.05.2024 по 13.06.2024 долучилось більше 50 працівників університету.
Викладачами Школи лідерства за темами курсу стали:
Гамма Тетяна, в.о. завідувача кафедри теорії та методики фізичного виховання, к.б.н., доцент. Семінар-практикум: Приклади створення тестів.
Клімов Сергій, к.т.н., доцент кафедри гідротехнічного будівництва та гідравліки. Лекція: Інтеграція штучного інтелекту в навчання.
Матвійчук Андрій, д.філос.н., професор кафедри правових природоохоронних дисциплін. Семінар-практикум: Приклади створення силабусів.
Корбутяк Віктор, начальник відділу якості освіти, к.т.н., доцент. Лекція: Етичні аспекти впровадження штучного інтелекту.
Нестерчук Наталія, завідувач кафедри фізичної терапії, ерготерапії, д.н. з фіз.вих., професор. Семінар-практикум: Приклади створення презентацій.
Парфенюк Олексій, к.пед.н., старший викладач кафедри комп’ютерних технологій та економічної кібернетики. Лекція: Приклади модернізації освітніх програм та силабусів.
Слухачі Школи лідерства відвідували онлайн-заняття протягом двох тижнів. Викладачі виступили з доповідями про теоретичні і прикладні аспекти використання ШІ в навчальному процесі та про власні кейси, користувацький досвід. Лекції і семінари-практикуми викладачів Школи лідерства викликали жваве обговорення та дискусії, особливо з питань етичності, доброчесності та правового поля.
Слухачі здобули такі основні навички:
- здатність здійснювати об’єктивне оцінювання результатів навчання з використання технологій ШІ; розробляти критерії та обирати інструменти оцінювання; створювати тести за допомогою ШІ;
- вміння визначати ключові аспекти та структуру майбутньої презентації, формулювати теми та підбирати відповідний контент за допомогою ШІ, а також синтезувати отриману інформацію у вигляді логічно послідовної та змістовної презентації;
- знання алгоритмів і методик для ефективної підготовки презентаційного матеріалу та здатність критично оцінювати і редагувати матеріал, створений за допомогою ШІ, для забезпечення високої якості презентації;
- ознайомлення з теоретичним матеріалом щодо потенціалу використання ШІ в освітній практиці, дидактичних й етичних аспектів відповідної освітньо-методичної діяльності;
- досвід практичного розроблення силабусу освітньої компоненти за допомогою генеративного ШІ;
- налаштування сервісу ШІ ChatGPT для власних потреб;
- за допомогою сервісу ШІ ChatGPT модернізація освітньої програми (аналіз та додавання програмних результатів, компетенцій, освітніх компонент), модернізація силабусів;
- здатність визначати ознаки порушення академічної доброчесності, у т.ч. при застосуванні ШІ; уміння застосовувати та інтерпретувати результати перевірки авторських текстів на ознаки плагіату та використання ШІ; уміння використовувати сучасні методи викладання та оцінювання для мінімізації недоброчесного використання ШІ та отримали Сертифікати про професійний розвиток (1 кредит ЄКТС).
Найголовніше, що в цій школі було, – атмосфера зацікавленості, бажання працювати і продукувати ідеї щодо зростання якості освітнього процесу в університеті, адже штучний інтелект стає основою допомогою у досягнення продуктивної співпраці викладачів і здобувачів вищої освіти, створення сприятливого творчого освітнього середовища, яке базується на взаємній повазі викладачів та здобувачів вищої освіти.
Варто наголосити, що вищезгадана сесія Школи лідерства стала лише першим кроком у впровадженні глобальної політики користування ШІ в НУВГП і робота в цьому напрямі ведеться та буде розширюватись.
Тамара КОСТЮКОВА,
навчально-методичний відділ
Читайте нас також у соціальних мережах:
Схожі новини за тематикою
-
«Технології захисту навколишнього середовища»
На базі НУВГП відбулась підсумкова конференція Всеукраїнського конкурсу студентських наукових...
-
Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт зі спеціальності «Туризм»
24 березня 2021 року відбувся фінальний етап Всеукраїнського конкурсу студентських наукових робіт...
-
Ґрунтовий марафон «100 миль+»
7 серпня 2021 року відбувся дев’ятий Ґрунтовий марафон «100 миль+», який являє собою маршрут...
-
День Гідності та Свободи
Шановна університетська спільното! 21 листопада Україна відзначає День Гідності та Свободи. Саме цього...
-
Енергоефективність закритих зрошувальних систем України
Хочемо поділитися з вами ще одним вагомим результатом наукової діяльності наших науковців – видано монографію...