Університет

Школа лідерства: стратегія розвитку університету. Університет ХХІ ст.

Школа лідерства: стратегія розвитку університету. Університет ХХІ ст.

З високою активністю долучилися слухачі Школи лідерства та усі бажаючі до онлайн-лекцій Тараса Добка та Василя Тараса.

Так, перший проректор Українського Католицького Університету, доктор філософії Тарас Добко виступив з презентацією «Стратегія ЗВО: Wishful thinking чи інструмент розвитку?». Впродовж заняття пан Тарас  ділився внутрішню «кухнею» стратегічного планування УКУ. 

Спершу  Тарас Добко презентував УКУ. Зокрема, розповів про історію та сьогодення закладу, проілюстрував навчальні корпуси, розповів про цінності, якими керується університет у своїй діяльності, для чого необхідне стратегічне планування і що воно має на меті. Говорив також пан Тарас про фандрейзинг,  ціннісність  бренду університету, місію, візію, стратегію, розповів про ключові досягнення стратегії 2020 та презентував стратегію закладу до 2025. Окрім того, представив бізнес-модель УКУ та зазначив, як її змінювати аби досягти стратегічної  переваги.

Тарас Добко зазначив, що стратегія, як інструмент  розвитку  ЗВО,  справді працює. Адже за 26 років  вдалося побудувати університет, який є прикладом успішного, некомерційного, недержавного, наукового проєкту. «… Якість коштує дорого. Все що ми робимо, повинно бути якісним, навіть якщо зроблено не надто багато …». Він наголосив, що навіть маючи  дуже багато адміністративної роботи, не покидає викладання, аби не втратити зв’язок  зі студентами. «…Університет – це місце, де одна  зустріч може  кардинально змінити все ваше життя…». Пан Тарас говорив також про послання, що пронизують спільноту закладу і є стовпами, на яких будується розуміння роботи університету. А наостанок поставив  питання для самоконтролю, на базі яких варто розробити власну стратегію.

У запитаннях до лектора слухачів цікавило:  як відбувається ліцензування освітніх програм;  авторське тлумачення назви лекції Wishful thinking; наявність у бакалаврській програмі «Стратегії сталого розвитку»; зв'язок освітніх програм комп’ютерних наук зі  світоглядним концептом університету;  реалізація  принципу зв’язку з громадою  в ЗВО; академічна доброчесність;  співвідношення напрямків підготовки гуманітарних та  прикладних наук та інші.

Другим спікером був професор Університету Північної Кароліни (Грінсборо, США) Василь Тарас. Лекція стосувалася університетів ХХІ ст. та загроз  їх діяльності на найближчі 30-50 років.

Тож насамперед  професор звернув увагу на  університети з «цегли і розчину», що їх очікує та  загрози найближчих десятиліть.  Дав поради, як  розібратися в онлайн-курсах, наголосив на перевагах очного навчання, перевагах та недоліках навчання онлайн, говорив про міжнародну співпрацю, розвиток  університету і приваблення  абітурієнтів, потреби університету і викладачів, критерії оцінювання  роботи викладача університетом та  успішності діяльності  університету.

Слухачів, в свою чергу, цікавила наявність в американських ЗВО показників педактивності;  систем  якості викладання та  підтримки окремих спеціальностей;  відношення спікера до тестування студентів.

Наталія Пархомчук, 
відділ зв’язків з громадськістю

 



назад