Компанія Ernst & YoungGlobalLimited (відома як EY) разом з аграрною компанією «Астарта-Київ» та ХНАУ ім. В.В. Докучаєва запросила представників аграрних спеціальностей НУВГП долучитися до міжнародного тренінгу «Впровадження елементів дуального навчання в навчальний процес» в якості слухача та доповідача. Треніг проходить 10 робочих днів поспіль з 18.01.21 по 29.01.21 в режимі онлайн на платформі Zoom. Щодня робляться 2-3 великих 1-годинних доповіді-презентації, у яких слухачам демонструється досвід Німеччини, Казахстану, компанії «Астарта-Київ» та ЗВО України щодо впровадженні елементів дуальної освіти до навчального процесу. В різних країнах, університетах та коледжах дуальна освіта впроваджується за різними сценаріями, враховуючи специфіку виробництв, їхню сезонність, умови підприємств-партнерів. Проте у досвіді всіх закладів освіти простежуються спільні риси: дуальна освіта однозначно підвищує рівень практичної фахової підготовки студента і жоден студент не залишився розчарованим у рівні своєї кваліфікації після проходження дуальної освіти.
НУВГП представив велику 2-годинну доповідь-презентацію «Шляхи розкриття потенціалу дуальної освіти спеціальностей 201 «Агрономія» та 208 «Агроінженерія» очима викладачів та студентів НУВГП» 25 січня 2021 р., у підготовці якої взяли участь перший проректор, проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи Сорока В.С., завідувач кафедри агрохімії, ґрунтознавства та землеробства Колесник Т.М., гарант освітньої програми «Агроінженерія», професор кафедри будівельних, дорожніх, меліоративних, сільськогосподарських машин і обладнання Налобіна О.О.
Доповідь готувалася на основі попередньо розробленого і проведеного анкетування 4-х груп респондентів: студентів із досвідом дуальної освіти, студентів 4-го курсу без досвіду дуальної освіти, викладачів випускових кафедр, керівництва підприємств-партнерів.
Проведене анкетування дало змогу виявити недоліки та переваги дуальної освіти та освітнього процесу в цілому. Знаковим є те, що понад 80% респондентів-студентів, як із досвідом дуальної освіти, так і без нього вбачають дуальну освіту пріоритетом №1 серед всіх існуючих в університеті методів практичної підготовки. Усі студенти, які мають досвід дуальної освіти, хочуть його продовжити, а понад 75% студентів без досвіду дуальної освіти хочуть здобути цей досвід. Тому перед університетом стоїть непроста задача – розширити мережу підприємств-партнерів, які погодяться працевлаштувати студента на період дуальної освіти.
Тетяна Колесник,
завідувач кафедри агрохімії,
ґрунтознавства та землеробства