У рамках міжнародної співпраці НУВГП за проектом Water Harmony двоє здобувачів вищої освіти ННІАЗ - Анастасія Яхнюк (ТЗ-41) та Анастасія Гілевич (АГР-31) взяли участь у літній професійній школі Норвезького університету, з метою удосконалення знань, обміном досвідом та обговорення спільних проєктів у галузі водних ресурсів.
Проект Water Harmony – інтеграція освіти, досліджень, інновацій та підприємництва (Water Harmony-II) спрямований на розвиток та розширення ініціативи Water Harmony, розпочатої на попередньому етапі (2011-2014), на основі отриманих уроків, на нові сфери з більшою кількістю партнерів.
З 13 червня по 1 липня 60 учасників приєднались до Літньої школи у Норвегії. Учасники були таких країн: Молдова, Норвегія, Шрі-Ланка, Таджикистан, Уганда, Україна, США, Німеччина, Румунія, Монголія, Польща, Бразилія).
Кандидати були відібрані шляхом конкурсного відбору (за результатами тестування (англійська мова та знання в галузі водопостачання та очищення стічних вод), в якому могли взяти участь усі бажаючі.
Проект спрямований на розвиток та розширення ініціативи Water Harmony (2011-2014) на нові сфери з більшою кількістю партнерів та досягнення наступних цілей: удосконалення знань про водоочистку та водопідготовку, обмін досвідом, обговорення проєктів. Літня школа складалася з вивчення двох курсів: ТНТ 311 «Технології управління та очищення водних ресурсів» (10 ECTS) та THT 312 «Управління водними ресурсами в умовах холодного клімату» (5 ECTS).
На першому тижні нашого навчання у нас відбулась зустріч із професором Харшою Ратнавіра - керівник групи Water Harmony та Захаром Малецьким - керівником команди проекту TENOR лекції для учасників. Після вступних лекцій нас запросили на вітальну вечерю, де ми мали змогу познайомитися із усіма учасниками проекту.
Перший тиждень нашого навчання був присвячений «Управління водними ресурсами в холодному кліматі». Під час нього у нас було заплановано дві екскурсії, ми відвідали очисні споруди питних та стічних вод. Дізнались як знизити дію низьких температур та як взагалі будувати та використовувати очисні станції в холодному кліматі. Після екскурсій на нас чекала захоплююча подорож на льодову арену, де кожен мав змогу вибрати зимовий вид спорту який йому сподобався б, це могли бути лижі чи сноуборд. Навчання проходило інтенсивно: кожного дня ми відвідували лекції з 9:00 до 16:00 на різні теми. Ми розглядали проблеми забруднення Арктики, моніторинг та усунення виникаючих забрудників, водопостачання в холодному кліматі. Протягом курсу у нас також були групові роботи, де у нас була змога працювати із студентами з різних країн та обмінюватись досвідом водоочистки та водопідготовки у своїх країнах. По завершенню ми мали змогу перевірити свої знання та закріпити вивчене на екзамені.
На другому тижні, нам підготували неймовірну подорож на паромі в Шецію, ця поїздка вразила своїми краєвидами і подарувала незабутні емоції. З нового тижня ми розпочали курс: технологія очистки води та стічних вод. Де розглядали питання про якість води фізичну та біологічну, глобальні виклики в водному секторі, визначали та обговорювали з якими проблемами ми можемо зіштовхнутись у майбутньому, ознайомились з новим поняттям біоекноміки. Кожен день лекції супроводжувались дискусіями та представленнями груповими проектами по вирішенню питань водного забезпечення. Також на одній із лекцій ми розглядали різні платформи для професійного спілкування, публікуванні своїх досягнень, пошуку роботодавців чи однодумців, однією із таких платформ стала LinkedIn.
Третій тиждень розпочався з захопливих серйозних ігор, де ми мали змогу самостійно проектувати та вирішувати долю міста, покращувати інфраструктуру чи займатися екологією, від кожного нашого кроку, змінювалась статистика і результат. Ще одна онлайн гра була направлена на побудову очищувальної станції, де кожен міг брати участь та проставляти етапи очистки. Крім ігор у нас також були загальні лекції про нанотехнології, та як нанотехнології можуть зберегти довкілля. Після закінчення курсу на нас чекав екзамен, де ми могли узагальнити свої знання та побачити, що ми навчились за ці три тижні. Після екзамену ми мали змогу відвідати прощальну інтернаціональну вечерю, де кожна країна представляла свою національну страву та розповідала про свою культуру.
Три тижні пройшли дуже швидко, я отримала незабутні враження та познайомилась з надзвичайними людьми, з якими в подальшому сподіваюсь на співпрацю. Отримані знання в літній школі мені обов’язково знадобляться і я неодмінно буду їх використовувати. Ця подорож стала для мене потужним поштовхом для початку реалізації та тільки поглибила мій інтерес до вивчення зовсім нового і ще не достатньо знайомого та підсилила мотивацію працювати та покращувати знання у тому що вже вивчене.
Анастасія Яхнюк,
здобувач вищої освіти першого рівня
за спеціальністю "Технології захисту навколишнього середовища"