Шановні колеги, студенти, роботодавці, академічна спільнота - всі стейкхолдери освітньо-професійної програми «Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології» (далі - ОП ГТБВІВТ) першого (бакалаврського) рівня вищої освіти за спеціальністю 194 Гідротехнічне будівництво, водна інженерія та водні технології!
За останні 2 роки, які пройшли з останнього оновлення даної ОП, в Україні відбулись суттєві зміни. В першу чергу - війна, яка переосмислює відповідальність за прийняті рішення інженерами-гідротехніками. Наші студенти після випуску будуть стикатись із широким колом питань, які можуть бути відмінні від стандартних процедур проектування, будівництва або експлуатації об'єктів водогосподарської інфраструктури, зокрема зруйнованої внаслідок бойових дій. Необхідно буде приймати рішення самостійно, а для цього необхідні навички самостійної (або в команді) роботи над проектами. А з огляду на відсутність в ОП варіанту 2021 року курсового проектування ми (група забезпечення ОП ГТБВІВТ) бачимо певні ризики, зокрема, щодо ускладнення у набутті здобувачами освіти за даною ОП такого досвіду самостійного проектування. На сьогодні курсові проекти входять до складу навчальних дисциплін, і не є цілісними, логічно-структурованими завданнями, складаються з виконання набору окремих завдань і оцінюються в складі навчальних дисциплін. Тому, з метою підсилення практичних навичок, вважаємо за доцільне введення в структуру ОП 3-х курсових проектів, як окремі освітні компоненти по 3 кредити ЄКТС, за напрямками: проектування, будівництво та експлуатація гідротехнічних об'єктів.
Також ми хочемо отримати Ваші пропозиції щодо інших можливих напрямків покращання ОП ГТБВІВТ, зокрема враховуючи Ваші потреби, потреби водогосподарської галузі, які могли змінитись за останні два роки. Прикладом може слугувати створення ОВК (об'єднання водокористувачів), яке почалось минулого року, і яке вже сьогодні потребує відповідних фахівців.
Ваші пропозиції просимо вносити у відповідну форму, всі вони будуть розглянуті, і після обговорення доцільності і можливості, враховані.
С.Клімов