Я, сьогодні мала чудову нагоду бути присутньою на навчально-практичному семінарі «Правова комунікація в адвокатській діяльності», на який було запрошено адвоката АО «Дірект» Суржук Людмилу Миколаївну.
Вона з перших слів зарекомендувала себе, як прекрасний спеціаліст своєю справи, обізнаний юрист та просто дуже приємна людина. Людмила Миколаївна відразу встановила контакт з аудиторією та змогла зацікавити студентів. Завдяки її навичкам правової комунікації, семінар виявився дійсно дуже пізнавальним, адже ніхто не зможе розповісти про роботу адвоката краще аніж сам адвокат.
Під час заходу було приділено увагу таким питанням, як вміння адвоката налагоджувати зв’язок із своїм клієнтом, вміти професійно комунікувати в правовому просторі та дотримання правил адвокатської етики. Людмила Миколаївна розповіла не тільки про престижність професії адвоката, а й про відповідальність та обов’язки, що є не від’ємними елементами цієї професії. Також пані Людмила наголосила, що закон – це величезна база, яка ділиться на безліч систем та підрозділів. Знати все досконало неможливо. Це як в медицині в кожному відділенні свої лікарі. Дивно було б звертатись з проблемою болі в горлі до ортопеда. Так і адвокати, кожен має свій профіль роботи. Хтось займається лише кримінальними справами, хтось цивільними, хтось адміністративними. Але не потрібно боятися працювати і вивчати щось нове.
Хоружа І., ПРз-52 м
Сьогодні у нас був навчально-практичний семінар «Правова комунікація в адвокатській діяльності», на який було запрошено адвоката АО «Дірект» Суржук Людмилу Миколаївну. Цікавим є момент, коли адвокат радила надавати консультації клієнту, навіть не знаючи досконало законодавство з питання звернення. Прикладом вона навела те, що в адвокатському об’єднанні, в якому вона працює, навіть помічники, коли на місці немає адвокатів, надають правові консультації. Вважаю, що це слушна думка, оскільки, коли працівник разом з клієнтом звертаються до офіційних законних джерел, вивчаючи їх разом, кожен з них чомусь вчиться.
Людмила Миколаївна торкнулася теми етики у судах. Оскільки час від часу я теж беру участь у судових засіданнях у якості представника, я дізналась як можна вести себе, коли хтось з учасників поводить себе некоректно.
Також адвокат прокоментувала нашу місцеву резонансну справу щодо ймовірного ґвалтівника, якого після року перебування в СІЗО, суддя відпустив під цілодобовий домашній арешт. Я погоджуюсь з пані Людмилою Суржук, на рахунок того, поліції Рівненщини потрібно було б створити інформаційний привід – провести прес-конференцію, у якій наголосити на тому, що лише суд вирішує про можливість застосування такого запобіжного заходу, як цілодобовий домашній арешт, а також звернутися із закликом до громадськості – якщо ймовірний злочинець буде помічений на вулицях міста, негайно повідомити про це поліцію, для того, щоб прокурор міг звернутися до суду щодо зміни запобіжного заходу на взяття під варту, що дозволило б підняти рівень довіри населення до правоохоронних органів і зняти наявні сумніви. Проте, можливо, що поліція мала свої міркування щодо неможливості такого інформування громадськості.
Мені дуже сподобалась ця порада, яку надала Людмила Миколаївна і я обов’язково поділюсь нею з друзями і знайомими.
У наш час соціальні мережі є сучасним ефективним маркетинговим інструментом. Пані Людмила Суржук порадила активно вести сторінки у соціальних мережах, висвітлювати свої досягнення, результати роботи, що допоможе привести нових клієнтів, які матимуть таку саму проблеми і звернуться за допомогою, оскільки побачать реальний позитивний результат її вирішення. Вона розповіла, що їхнє адвокатське об’єднання має за правило раз у тиждень виходити у ефір на коротких проміжок часу і надавати онлайн консультації. Вважаю здійснення комунікації таким чином дуже цікавим, ефективним і сучасним.
Також була обговорена тема захисту конфіденційних даних клієнта, що у наш час я вважаю серйозною проблемою. Багато компаній, які надають різноманітні послуги, вважають можливим розголосити особисті дані клієнта чи навіть передати їх третім особам. Людмила Миколаївна наголосила, це можливо лише з усного чи письмового дозволу клієнта після пояснення необхідності такого розголошення і тільки у певних випадках, наприклад, при поданні запиту на інформацію.
В кінці була можливість задати питання для адвоката, чим скористалося багато студентів. Навчально-практичний семінар був цікавим і пізнавальним, адже для себе взяла багато корисної інформації
Деркач Вікторія, ПРз-51м
Сьогоднішня захід, на мою думку, був дуже корисним для всіх, з точки зору отримання актуальної та корисної інформації, яка відображає не тільки теоретичне, а й практичне застосування, оскільки адвокат Людмила Миколаївна Суржук розповідала про конкретні випадки зі своєї професії. Це означає, що все це було перевірено на ефективність та доцільність на практиці та в різних ситуаціях. Такі заходи, на мою думку, вкрай важливі для початківців, якими наразі являється наша група, оскільки такі бесіди з досвідченими та успішними юристами надають змогу уникнути багатьох помилок та мати чіткий порядок дій під час тих чи інших ситуацій. Із сьогоднішнього семінару я дізнався, що юристу досить важливо мати зв’язки з ЗМІ для просування власного бренду. Сьогодні також посилили мої переконання про те, що в будь-якій ситуації потрібно зберігати спокій та ясний розум, так як деколи для вирішення ситуації може знадобитися всього 20 хвилин, а паніка тільки погіршить становище.
Також було обговорено ситуацію з правовою обізнаністю населення, яка є не дуже радісною хоч і на цей момент є багато джерел інформації про права і їх застосування, але з тим з’явилося також багато і фейків, які вводять в оману людей про їх права та вміння правильно їх застосовувати.
Сухомлин Олег, ПРз-52м
30 березня 2021 року було проведено он-лайн навчально-практичний семінар «Правова комунікація в адвокатській діяльності» з адвокатом Суржук Людмилою Миколаївною, яка є засновником адвокатського об’єднання «Дірект», що популяризує адвокатуру, як ефективний правовий інститут захисту інтересів людини в Україні. Своєю роботою адвокати прагнуть створити новий образ мислення, який сформує сприйняття адвоката, як відданого та професійного захисника інтересів клієнта.
Головною метою зустрічі було інформування майбутніх юристів про правила адвокатської етики та манери спілкування в юридичній діяльності.
Під час заходу були розглянуті основні принципи адвокатської етики, а теоретичні положення були підтверджені практичними ситуаціями з діяльності адвоката. Людмила Миколаївна наголосила на перевагах співпраці з засобами масової інформації та зауважила, що за допомогою ЗМІ можна здобути авторитет в юридичній діяльності та широкий розголос про справу, яка потребує масового поширення у суспільстві та реагування з боку правоохоронних органів, як приклад було наведено судову справу про порушення екологічних вимог.
За підсумками зустрічі, що пройшла у доброзичливій атмосфері, було обговорено, як здійснюється адвокатська діяльність, в яких формах. Цікаво було почути практичні поради у сфері адвокатської діяльності. Людмила Миколаївна звернула увагу на те що потрібно робити, коли під час консультації необхідно уточнити норму із закону, адже в малозначних і нескладних справах консультацію можуть надавати помічники адвоката. Ще однією цікавою рекомендацією для успішної діяльності в юриспруденції була самореклама в соціальних мережах, адже в умовах цифрового суспільства важливого значення є реклама та залучення клієнтів для співпраці.
Після закінчення промови, почалася активна бесіда зі студентами. Людмила Миколаївна відповідала на всі запитання студентів. Проведена зустріч мені дуже сподобалася адже була цікавою, інформативною та повчальною.
Стрихарчук Оксана, ПРз-52м
Розпочну з того, що сьогоднішню зустріч з адвокатом я провів досить пізнавально і продуктивно. Навчально-практичний семінар «Правова комунікація в адвокатській діяльності» мені сподобався, адже був цікавим і інформативним, тому що зустріч проводив компетентний практикуючий адвокат Суржук Людмила Миколаївна. Під час семінару було розкрито багато цікавих і актуальних тем в галузі адвокатури.
Узагальнюючи можу сказати те, що я ніскільки не жалкую про те, що не пропустив цю зустріч, тому що я для себе підкреслив та узагальнив важливу і разом з тим цікаву інформацію, яка в майбутньому може знадобитись. І хочу подякувати Мирославі Юріївні за організацію такого заходу, який дав нам можливість повчитись у чинного спеціаліста.
Корнійчук Дмитро, ПРз-51м
30 березня 2021 року в рамках дисципліни «Правова комунікація» відбулася онлайн зустріч студентів-правників з практикуючим юристом, адвокатом Адвокатського об’єднання «Дірект» Людмилою Суржук.
Під час зустрічі обговорено практичне значення комунікації в діяльності юриста. Зокрема увагу студентів було акцентовано на комунікації адвоката з клієнтом в адвокатському об’єднанні. Пані Людмила навела приклади з власного професійного досвіду, насамперед про роль спілкування в діяльності юриста, якими методами та засадами керується адвокат в своїй роботі.
Одним з таких прикладів є - порушення законних методів діяльності адвоката під час представництва інтересів клієнта на підставі довіреності, коли строк дії останньої закінчився, але при цьому адвокат вчиняє дії від імені свого довірителя на користь інших осіб. Як наслідок такого недобросовісного адвоката було притягнено до дисциплінарної відповідальності з неможливістю займатися адвокатською діяльністю протягом одного року. У цій ситуації я погоджуюся з пані Людмилою, оскільки вказані дії адвоката є неприпустими та підривають як авторитет адвокатської професії, так і в цілому авторитет адвокатури України.
Під час зустрічі було наголошено і на важливості співпраці адвоката із засобами масової інформації. Обидві сторони можуть мати для себе певну користь. ЗМІ – незалежний висновок експерта в галузі права, адвокату – можливість поширення та розголосу успішних кейсів серед потенційних клієнтів, що в свою чергу надає змогу такому спеціалісту підвищити власний імідж, вийти у публічний простір та стати певною мірою відомим та привернути увагу можливих клієнтів.
Доволі важливим аспектом, за словами Людмили Миколаївни, в рамках комунікації адвокат-клієнт є поширення відомостей про свою діяльність у соціальних мережах та спілкування в них, що позитивно позначається й на розбудові особистого бренду. З цим твердженням важко не погодитись, адже дійсно в умовах сьогодення така професія як адвокат потребує публічності, а відтак соціальні мережі є дуже важливим робочим інструментом в такій професійній діяльності.
Якщо звернути увагу на діяльність державних органів, установ, то кожна поважна компанія має власні сторінки в соціальних мережах, метою створення яких є відстеження відгуків клієнтів, якості роботи персоналу, рекламування, залучення клієнтів.
Якщо декілька років тому адвокати використовували виключно «письмову» форму звернення, висловлення своїх позицій, а для залучення ЗМІ, щоб висвітлити ту чи іншу подію потрібно було докласти неабияких зусиль, то в умовах сьогодення, досягнувши певного рівня популярності в соц.мережах, адвокат має можливість тегнути державний орган, компанію та отримати відповідь на власний запит/звернення не протягом 30-ти днів, а здебільшого через декілька днів.
Запрошена гостя також поділилася порадами з особистого досвіду щодо того, як побудувати відносити адвоката-клієнта на основі принципу довіри один до одного, як вибудувати успішну стратегію дій для того, щоб справа вважалася успішною, наголосила на важливості дотримання правил етичної поведінки адвокатів. Наприкінці зустрічі ми мали можливість поставити свої запитання Людмилі Миколаївні. Зокрема, це були питання, що стосувалися ролі адвоката в процесі медіації, адвокатської таємниці при співпраці зі ЗМІ, роботи з клієнтом, що є іноземцем. Всі відповіді на ці та багато інших запитань надані професійно, чітко, лаконічно та з посиланням на багаторічний досвід.
Наприкінці, пані Людмила поділилася з нами, тим, що найбільше надихає її в своїй діяльності, а це – вдячність клієнтів, яка є найкращою мотивацією в роботі. З таким твердженням важко не погодитися. Адже, що може бути краще для спеціаліста певної галузі ніж вдячність клієнтів?!
Тому підсумовуючи все вище зазначене, на мою думку, навчально-практичний семінар «Правова комунікація в адвокатській діяльності» пройшов успішно та продуктивно, адже дає можливість нам визначити важливі для кожного з нас аспекти правової комунікації.
Романець Х.В. Група Прз-51м
30 березня 2021 року відбувся навчально-практичний семінар «Правова комунікація в адвокатській діяльності» для студентів-магістрів здобувачів освіти за напрямок «Право» із практикуючим адвокатом Суржук Людмилою Миколаївною за підтримки викладача Якимчук Мирослави Юріївни.
Людмила Миколаївна розповіла про особливості правової комунікації в роботі адвокати, взаємовідносини адвоката із клієнтом, які проблеми виникають в комунікації такі які є шляхи їх вирішення. Людмила Миколаївна зазначила, що важливою комунікацією є робота в соціальних мережах, проведення он-лайн зустрічей, під час яких висвітлюються юридичні питання, надаються консультації. Саме це сприяє залученню нових клієнтів до адвокатського об’єднання, адже вони бачать компетентність адвокатів, які розуміються в різних сферах права. Також було зазначено про роль адвокатської етики в роботі з клієнтом, що є важливим аспектом у професійній діяльності адвоката.
Ця зустріч мені сподобалася, так як роз’яснила роль правової комунікації у професійній діяльності адвоката. Мені сподобалися професійні навички в ораторському мистецтві Людмили Миколаївни, її виступ був чітким і лаконічним, відповіді на запитання студентів були повними і з конкретними прикладами з її професійної діяльності.
Косюк Олександр, ПРз-52м
Сьогодні була проведена зустріч, яку організувала нам Якимчук Мирослава Юріївна з адвокатом, заступником голови адвокатського об’єднання «Дірект» Суржук Людмилою Миколаївною в режимі он-лайн навчально-практичного семінару «Правова комунікація в адвокатській діяльності».
Наша зустріч пройшла у форматі питання-відповіді. Людмила Миколаївна чітко та доступно відповідала на наші запитання щодо правил надання правової допомоги, про співпрацю адвоката та ЗМІ, про соціальні мережі та їх важливість для адвоката, про стиль комунікації адвоката в рамках етики, про сучасну правову обізнаність населення, про випадки конфлікту інтересів у судових провадженнях.
Також потрібно відзначити, що Людмила Миколаївна ділилася з нами не тільки теоретичними, а й практичними навиками, наводячи конкретні приклади своїх справ.
Для мене сьогоднішній захід з адвокатом був пізнавально-навчальним. Мені цікаво було слухати розповіді про різні робочі аспекти професії адвоката, адже в підсумку я дізналася багато нової інформації для себе.
Омельчук Любов, ПРз-52м
Сьогодні на парі нам було запропоновано розглянути тему щодо комунікації в юридичній сфері, лектором якої була Суржук Людмила Миколаївна, що на цей момент займається адвокатською практикою в АО «Дірект», а до цього тривалий час працювала в органах прокуратури в Рівненській області.
Пані Людмила розповіла багато цікавої та корисної інформації щодо роботи адвокатського об’єднання, а також про роль комунікації у професії юриста. Мені сподобалося, як адвокати АО «Дірект» взаємодіють зі своїми клієнтами. Не зважаючи на ряд моментів, що заважають їхній роботі, наприклад відсутність спеціаліста з певного питання, відсутність практики у вирішення того чи іншого спору, «складні» клієнти тощо, працівники-адвокати у будь-якому випадку мають на меті допомогти людині.
Прикладом можна навести ситуацію про яку згадала пані Людмила: «якщо в компанії є лише помічник адвоката, в якого недостатньо досвіду аби надати консультацію, він все одно співпрацює з клієнтом, а саме вони разом шукають в законодавстві вирішення питання з яким звернулася людина». На мою думку, саме така робота помічника з клієнтом є високим проявом комунікації, зацікавленості в клієнті та бажанні допомогти у вирішенні питання.
Другий момент, який справив на мене враження, це робота зі «складними» клієнтами. З особистого досвіду не раз доводилося працювати з людьми, які приходять за допомогою до адвоката, але при цьому вперто нав’язують йому свою думку та своє бачення вирішення питання, не враховуючи думку самого адвоката чи його помічника. Мені сподобалося те, як пані Людмила виходить з такої ситуації шляхом того, що вислуховує думку клієнта після чого висловлює свою і таким чином вони напрацьовують певну кількість варіантів вирішення спору після чого з усіх наведених вони обирають той, який буде задовольняти обидві сторони.
Також було згадано про ще один спосіб комунікації юриста з аудиторією це проведення онлайн-консультацій. Я вважаю, що цей метод є дуже ефективним в сучасному світі. Адже зараз всі «живуть» Інтернетом і такий вид діяльності допоможе потенційному клієнту знайти «свого» правозахисника, детальніше ознайомитися з діяльністю адвокатського об’єднання та провести певну порівняльну характеристику з конкурентами. Цей вид комунікації дозволяє юристу більше розказати про себе, якісніше презентувати на ринку юридичних послуг, висвітити свої досягнення та невдачі.
Я вважаю, що вищезгадані способи комунікації є ефективними в юриспруденції і успіх адвокатського об’єднання «Дірект» є цьому підтвердженням.
Ярова О., ПРз-51м
30 березня 2021 року о 08 годині розпочався он-лайн навчально-практичний семінар «Правова комунікація в адвокатській діяльності» за участю адвоката АО «Дірект» Суржук Людмилою Миколаївною. Особисто для мене такого роду заняття є завжди цікавими і пізнавальними.
Адвокат зі стажем адвокатської практики (і не тільки адвокатської) розказує студентам про роль і практичне застосування комунікації в житті юриста, ділиться своїми професійними секретами, наводить приклади з реального життя – я вважаю, що такий спосіб викладу інформації сприяє якнайкращому засвоєнню нової і необхідної інформації студентами по темі, що вивчається.
Нерідко важливість комунікації у професійному житті юриста недооцінюється студентами, адже «комунікація – це ж просто спілкування, що там складного». Однак завдяки тому, що практикуючі юристи, такі як Людмила Миколаївна, знаходять вільну годину і приділяють час, щоб розказати тим, хто тільки планує бути юристом, про важливість комунікації в професійній діяльності юриста, є надія зберегти культуру розвитку комунікативних навичок серед студентів-юристів.
Адвокат вказувала на те, що кожен день в її професійній діяльності так чи інакше пов'язаний з комунікацією. Й справді, якщо взяти на прикладі адвокатської діяльності юриста, то дійсно – кожен день це комунікація: з клієнтом; з опонентом у справі; з колегами по роботі; з різного роду установами, підприємствами, організаціями; з засобами масової інформації; виступи в судовому засіданні; в соціальних мережах.
Юрист, в нашому випадку адвокат, спілкуючись з різними людьми, з різних питань і в різних ситуаціях, повинен завжди триматись тих меж поведінки, які встановлені Правилами адвокатської етики – бути стриманим, коректним та ввічливим. Мовлення юриста повинно бути чітким і розбірливим, професійним, але в той же час зрозумілим для клієнтів необізнаних в юридичній термінології. Юрист повинен вміти відчувати співрозмовника і в кожному конкретно взятому випадку використовувати ті комунікативні навички, які допоможуть саме в цій ситуації.
Із сьогоднішнього семінару я зрозуміла, що юристу необхідно завжди «тримати руку на пульсі» і постійно підтримувати спілкування. Неможливо активно провадити свою професійну діяльність і при цьому не підтримувати тісних комунікативних зав’язків. Юрист повинен вміти тримати «конект» з усіма, хто йому так чи інакше знадобиться при здійсненні ним своєї професійної діяльності.
Вважаю, що відвідане мною заняття було надзвичайно інформативним і пізнавальним і, що не менш важливо, актуальним по своєму смисловому навантаженню. Дуже сподобалось, що на кожне поставлене питання, адвокат дала вичерпну відповідь.
Іванків Богдана, ПРз-52м
У виступі адвоката Людмили Миколаївни було сформульовано актуальність теми правової комунікації. Під час доповіді зазначено, що правова комунікація – це сукупність процесів і суб’єктів, які забезпечують цілеспрямований обіг і поширення нормативно-правової інформації та правових знань в умовах становлення інформаційного суспільства. Зроблено висновок про те, що правова культура суб’єктів правової комунікації є необхідною умовою формування інформаційно-правового суспільства в Україні.
Під час зустрічі Людмила Миколаївна Суржук зазначила, що в епоху інформаційного суспільства правові відносини характеризується масштабними процесами інформатизації та інтеграції. Щоб провести модернізацію суспільства, необхідне відповідне правове забезпечення, яке має бути модернізовано на основі сучасних інформаційно-комунікативних технологій, складовою яких є правова комунікація.
Також пані Людмила чітко розкрила тему комунікаційної кампанії особистого бренду. Під цим терміном розуміється важливість розвитку особистих соціальних мереж як один із принципів правової комунікації із суб’єктами правових відносин. Форма повідомлень в бренд-комунікації залежить від використовуваного каналу, а зміст – від вимог і характеристик цільових аудиторій.
Мені імпонує те, що Людмила Суржук чітко давала відповіді на наші запитання, наводила конкретні приклади зі своєї адвокатської діяльності.
Булавін В.,ПРз-51м
Взявши участь у навчально-практичному семінарі «Правова комунікація в адвокатській діяльності», на який було запрошено адвоката Людмилу Миколаївну Суржук, можу повідомити наступне, що викладення інформації такого формату є дуже доцільним та необхідним для студентів. Такі зустрічі дають змогу побачити специфіку роботи «із середини», дають відповіді на проблемні питання і так звані «підводні камені» у безпосередній діяльності.
Для студентів є можливість познайомитися з практичною стороною і проблемами, які можуть виникати у майбутній роботі, та безпосередньо визначитися, чи взагалі підходить їм така діяльність.
Сьогоднішній захід був цікавим, змістовним, пізнавальним і дуже корисним, особливо для мене. Я дізналася велику кількість інформації, адже приклади із власної практики є більш успішним для його засвоєння знань студентами. Тому я підтримую виклад навчальної інформації у такому форматі.
Бережна Мирослава, ПРз-51
Сьогодні відбувся навчально-практичний семінар «Правова комунікація в адвокатській діяльності» з практикуючим адвокатом АО «Дірект» Суржук Людмилою Миколаївною. Під час якого ми дізналися наскільки важлива комунікація у адвокатській сфері.
Адвокат наголосила, наскільки важливо в цій діяльності використовувати соціальні мережі, для розбудови особистого бренду, та загалом як АО «Дірект» розвиває свою діяльність у соціальних мережах.
Дуже цікаво було почути про взаємовідносини адвоката і клієнта, зокрема в роботі АО «Дірект». Також ми почули, що важливе значення для адвоката має комунікація в судовому процесі, з правоохоронними органами та юристами. Цікаво було дізнатися про правила адвокатської етики при комунікуванні із клієнтами. Приємно було почути те, що АО «Дірект» ніколи не відмовляються від свої клієнтів, які приходять до них із справами, які вони ще не вели та з радістю допомагають їм.
На останок зазначу, що було дуже приємно почути поради нам, як майбутнім адвокатам від професіонала своєї справи.
Журавська Інна, ПРз-51м
Сьогодні відбувся навчально-практичний семінар «Правова комунікація в адвокатській діяльності» з адвокатом, заступником голови адвокатського об’єднання «Дірект» Суржук Людмилою Миколаївною, яка спеціалізується по сімейному, екологічному, земельному, спадковому, інформаційному, господарському праву, а також консультує клієнтів з інших галузей права.
У ході зустрічі гостя говорила про важливі моменти комунікації адвоката, а саме: 1) у взаємодії адвоката і клієнта; 2) взаємодія адвоката і суду; 3) спілкування адвоката із журналістами; 4) використання соціальних мереж у розбудові свого бренду.
На початку своєї розповіді Людмила Миколаївна зазначила, що мовна комунікація в діяльності юриста має дуже важливе значення, адже адвокат має постійно спілкуватись, особливо це стосується спілкування із клієнтами. У взаємовідносинах адвоката і клієнта значну роль відіграє знання правил адвокатської етики. Друге важливе питання, яке висвітлила адвокат, це питання відносин адвоката із судом. У судовому процесі адвокат має поважати процесуальні права інших адвокатів. Третім важливим питанням, яке розкрила Людмила Суржук, є роль співпраці адвоката із засобами масової інформації, адже між обома є потреба у побудові партнерських відносин. ЗМІ при співпраці з адвокатом можуть отримати доступ до фото-, відеозйомки, що потрібно для їх репортажу. Для адвоката така співпраця є корисною, бо це шанс, що саме ця справа набуде розголосу і підніме його імідж як адвоката.
Останнім питанням, висвітленим у розповіді адвоката, є використання соціальних мереж як розбудови свого бренду. Кожен адвокат має активно вести свою сторінку в соціальній мережі, адже це ще один спосіб пошуку клієнтів.
У кінці зустрічі студенти мали змогу задавати Людмилі Миколаївні запитання, на які адвокат давала чіткі та розгорнуті відповіді. Загалом зустріч була дуже цікавою та корисною для студентів як для майбутніх адвокатів, так і для практикуючих юристів. Для себе ж я зробила висновок, що недостатньо просто мати знання в юридичній сфері. Адвокат, як і будь-який юрист, має вміти комунікувати, адже, по-перше, так він знаходить клієнтів, і показує себе кваліфікованим спеціалістом, по-друге, це допомагає йому розвиватись і надалі.
Балдич Ірина, ПРз-51м
30 березня 2021 року доцентом та кандидатом педагогічних наук Якимчук Мирославою Юріївною було проведено навчально-практичний семінар «Правова комунікація в адвокатській діяльності» з адвокатом АО «Дірект» Суржук Людмилою Миколаївною для студентів-юристів денної та заочної форм навчання 5 курсу Навчально-наукового інституту права в рамках навчальної дисципліни «Правова комунікація».
Під час семінару пані Людмила детально розповіла про важливість правової комунікації та про принципи адвокатської етики під час спілкування з клієнтами. Поділилась своїм досвідом та розповіла про цікаві випадки зі своєї практики. Онлайн-захід відбувся успішно, адже адвокат відповідала на питання студентів. Дуже корисно було почути думку практикуючого адвоката з приводу поставлених запитань.
Головатчик А., ПРз-52м
Сьогоднішній навчально-практичний семінар «Правова комунікація в адвокатській діяльності» з адвокатом була надзвичайно цікавою і пізнавальною. Неабияку увагу в цьому виступі було зосереджено на темі правової комунікації, що є дуже важливою у нашій професії. Під час доповіді сформульовано визначення, що правова комунікація – це сукупність процесів і суб’єктів, які забезпечують цілеспрямований обіг і поширення нормативно-правової інформації та правових знань в умовах становлення інформаційного суспільства. Можливість вступати у правові комунікації властива суб’єктам суспільних відносин – громадянам, їх об’єднанням, органам державної (публічної) влади. Право як комунікація акумулює в собі здатність «задовольнити будь-які виклики невдоволеної соціальності, встановлення меж свободи самовираження індивіда»
Адвокатом також було розкрито тему комунікаційної кампанії особистого бренду, під яким розуміється важливість розвитку особистих соціальних мереж як один із принципів правової комунікації із суб’єктами правових відносин.
Також цікаво було дізнатися про саму адвокатську діяльність із вуст практикуючого адвоката, адже особливу увагу завжди привертала проблема співвідношення мети та засобів у діяльності адвоката. Для адвокатури моральна оцінка важливіша, ніж для багатьох державних органів.
Отже, виступ адвоката був наділений пізнавальною інформацією, яка є необхідною не лише для практикуючих юристів, але і корисною для загального розвитку студентів ННІП, майбутніх юристів.
Рожко Борис, ПРз-51 м
Навчально-практичний семінар «Правова комунікація в адвокатській діяльності» проходив спільно з адвокатом пані Людмилою Суржук. Проведення занять такого формату є ефективним і пізнавальним, оскільки студенти мали змогу задавати питання і отримувати відповіді на ті аспекти, які їх цікавлять. Відповіді практикуючого, досвідченого адвоката, дали змогу більш детально познайомитися і проаналізувати проблемні питання що стосується даної специфіки роботи.
Я для себе змогла взяти корисні поради, отримала доцільні настанови, які точно допоможуть мені у моїй майбутній професії, а також отримала відповіді на свої запитання, які цікавили мене. Тому вважаю, що такі заняття сприяють отриманню і закріпленню нових знань для студентів, а також дають можливість глянути на вид діяльності із практичної сторони.
Дякую за сьогоднішню лекцію із залученням спеціаліста, дуже наочно, практично і змістовно була викладена інформація, та розкрита проблематика діяльності.
Сак Катерина, ПРз-51м
Сьогодні ми прослухали навчально-практичний семінар на тему «Правової комунікації адвоката з клієнтом», на який було запрошено практикуючого адвоката Людмилу Миколаївну Суржук, яка працює в адвокатському об’єднанні «Дірект».
Мені сподобалося те, що у відведений час, Людмила Миколаївна зуміла цікаво і доступно розповісти про досить непростий принцип роботи з клієнтами. Адже щодня, це нова людина, нова історія життя і питання, які потребують негайного вирішення. З її слів я зрозуміла, що для досягнення мети у своїй нелегкій роботі адвокат має йти у ногу з часом, володіти відповідними знаннями та доцільно використовувати усі можливості сьогодення. Ні для кого не секрет, що на сьогодні особливу роль в отриманні, а також передачі інформації відіграють соціальні мережі. Це стосується і адвокатської діяльності, що дає змогу допомагати клієнтам, особливо в теперішній час карантинних обмежень. Це мені дуже сподобалося і я зрозуміла, що Людмила Миколаївна і все адвокатське об’єднання «Дірект» - професіонали своєї справи, яким можна довіряти.
Малега Олена, ПРз-52м
Сьогодні відбувся навчально-практичний семінар на тему «Правової комунікації адвоката з клієнтом» з адвокатом Суржук Людмилою Миколаївною. Під час цієї заходу я отримала для себе дуже багато цікавої та корисної інформації. Семінар був досить доречним для усіх студентів, оскільки Людмила Миколаївна звернула увагу саме на важливість комунікації між адвокатом та його клієнтом. Розповіла про особливості спілкування адвоката та клієнта, також наголосила на тому, що як клієнт обирає собі адвоката, так і адвокат може відмовитись надавати послуги цьому клієнту. Людмила Миколаївна відповіла на усі запитання, які були поставлені студентами, зокрема розповіла про надання послуг клієнту-іноземцю, клієнту, у якого відсутні мова та слух та інші. Пояснила нам у чому важливість надання безоплатної правової допомоги для практикуючого адвоката та важливість постійного спілкування з його клієнтом. Загалом семінар був дуже інформативним та потрібним для нас.
Струмчинська О., ПРз-51м
Я висловлюю щиру подяку Людмилі Миколаївні за те, що нам виділили час і розповіли багато цікавої і важливої інформації як для майбутніх спеціалістів галузі права. Вона поділилась особистою робочою практикою, що дало більш конкретне розуміння про роботу адвоката. Хочу також зауважити, що адвокатська діяльність – це насамперед великий труд. Адвокат – це людина з високим професійним рівнем знань.
Ми дізнались не лише про позитивні сторони цієї професії, а й негативні, про те на скільки важлива довіра між адвокатом та клієнтом, що не потрібно панікувати в непередбачуваних ситуаціях і що можна знайти вихід з тої чи іншої проблеми.
Я була в захваті від семінару, який був корисним та пізнавальним, адже базувався не лише на теоретичних засадах, а в основному на практиці адвоката, ми почули чіткі відповіді на питання, які нас цікавили, зробили висновки і поставили перед собою цілі для самовдосконалення.
Тітенко Тетяна, ПРз-52м
Сьогодні відбувся навчально-практичний семінар на тему «Правової комунікації адвоката з клієнтом» з адвокатом Суржук Людмилою Миколаївною, яка доволі тривалий час працювала в органах прокуратури, звідки і має такий стаж і практичні навики в сфері практичної юриспруденції.
Лектор дуже добре розкрила питання «правової комунікації в юриспруденції», а також поділилась інформацією щодо роботи адвокатського об’єднання, в якому вона працює і застосуванні навиків правової комунікації у своїй роботі.
Мене зацікавило те, що адвокати цього об’єднання самі розвивають свої навики комунікації. Не зважаючи на ряд моментів, що заважають їхній роботі, наприклад відсутність спеціаліста з певного питання, відсутність практики у вирішення того чи іншого спору, «складні» клієнти тощо, працівники-адвокати в будь-якому випадку мають на меті допомогти людині. Наприклад, Людмила Миколаївна розповіла нам «якщо в компанії є лише помічник адвоката, в якого недостатньо досвіду аби надати консультацію, він все одно співпрацює з клієнтом, а саме вони разом шукають в законодавстві вирішення питання з яким звернулася людина». Мене це зацікавило тим, що вони дають помічнику не лише розвиватися, а й допомагають йому в цьому, надають консультації.
Також на семінарі було задано питання «як адвокати справляються з складними «клієнтами?» Нащо Людмила Миколаївна розповіла, що з особистого досвіду не раз доводилося працювати з людьми, які приходять за допомогою до адвоката, але при цьому вперто нав’язують йому свою думку та своє бачення вирішення питання, не враховуючи думку самого адвоката чи його помічника. Мені сподобалося те, що адвокат вислуховує думку клієнта після чого висловлює свою і таким чином вони доходять компромісу.
Пані Людмила ознайомила нас зі ще одним способом комунікації юриста з аудиторією - це проведення онлайн-консультацій. Цей метод є дуже ефективним в сучасному світі і дуже часто застосовується, адже зараз більшість користуються Інтернетом і такий вид діяльності допоможе потенційному клієнту знайти «свого» правозахисника, детальніше ознайомитися з діяльністю адвокатського об’єднання та провести певну порівняльну характеристику з конкурентами. Мені дуже сподобалась сьогоднішній семінар, я багато чого нового дізналась і думаю в майбутньому буду використовувати.
Романюк Надія, ПРз-51м
Зустріч з практикуючим адвокатом адвокатського об’єднання «Дірект», залишила тільки позитивні враження. Цінність таких зустрічей для майбутніх правників, полягає у безпосередній можливості спілкування з практикуючим адвокатом, який має змогу розповісти про професію адвоката зсередини та підкріплювати лекційний матеріал прикладами зі свого професійного досвіду.
Вважаю за необхідне виділити те, що в ході семінару було надано можливість ставити питання. Особисто мені сподобалося, що під час семінару були наведені приклади з власного досвіду пані Людмили, які дозволили краще зрозуміти роботу адвоката та особливості надання послуг клієнтам.
Борисенко Владислав, ПР-51м
Сьогодні 30.03.2021 р. була присутня на навчально-практичному семінарі на тему «Правової комунікації адвоката з клієнтом» з практикуючим адвокатом Суржук Людмилою Миколаївною. Пані Людмила розповідала про свою професію, ділилась секретами успішної роботи у юридичній сфері.
Наприкінці заходу всі студенти мали змогу задати запитання для пані Людмили, а вона давала чіткі відповіді на них. Під час лекції почула багато нової та цікавої інформації щодо того як правильно комунікувати з клієнтами, про адвокатську етику. В цілому семінар був дуже цікавим, змістовним та пізнавальним.
Сулковська Анна, ПРз-52м
Хочу поділитися враженнями від спілкування із адвокатом Людмилою Миколаївною Суржук. Сьогодні ми мали можливість задавати максимум запитань по адвокатській діяльності, адже хто як не практик може розповісти більше.
Пані Людмила змогла коротко і змістовно пояснити суть роботи адвоката, детально ознайомила нас зі своєю професією та дала поради і настанови, як майбутнім юристам.
Дуже сподобалось те, що пані Людмила наводила приклади із власного досвіду. Було надзвичайно цікаво і корисно її слухати.
Дякую організатору Якимчук Мирославі Юріївні за таку можливість.
Заулочна Мирослава, ПРз-51м
Читайте нас також: