19.06.2025 Тамара КОСТЮКОВА, навчально-методичний відділ
На черговому засіданні науково-методичної ради університету, що відбулося 18 червня в конференц-залі першого корпусу університету під головуванням Валерія Сороки, проректора з науково-педагогічної та навчальної роботи, було обговорено низку актуальних питань щодо вдосконалення якості освіти в університеті.
Першим питанням, що заслухали члени науково-методичної ради, було затвердження методичної вказівки вибіркової освітньої компоненти. Члени науково- методичної ради одноголосно затвердили одне найменування електронного навчально-методичного видання, рекомендували передати його Науковій бібліотеці університету для розміщення в цифровому репозиторії НУВГП і використання в навчальному процесі.
Далі була інформаційна доповідь від вченого секретаря науково-методичної ради Тамари Костюкової щодо розгляду рукописів чотирьох навчальних посібників з метою їх подальшого подання на отримання грифа «Рекомендовано Вченою радою НУВГП»:
- Організація і технологія будівельних робіт : навч. посібник. Рівне: НУВГП, 2025 р. 185 с. Видання друге, доповнене і перероблене. Автори: А. А. Білецький, С. В. Клімов, І. А. Рощик.
- Аудит фінансової звітності: методичні та практичні підходи : навч. посібник. Рівне : НУВГП, 2025. 193 с. Автори: С. О. Левицька; О. А. Михайленко, Н. А. Остап’юк, О. О. Осадча, І. Б. Садовська.
- Різновиди завдань у тестовій формі з нарисної геометрії (базовий курс) : навч. посібник. Рівне : НУВГП, 2025. 313 с. Автори: Вал. Вол. Крівцов, В. В. Караван, Р. М. Макаренко, Вал. Вал. Крівцов.
- Історія української конституції. Хрестоматія : навч. посіб. у ІІ книгах. Рівне : НУВГП, 2025. 310 с. Автор: В. І. Кафарський.
Члени науково-методичної ради одноголосно рекомендували Вченій раді надати гриф «Рекомендовано Вченою радою НУВГП» чотирьом вищезгаданим рукописам.
Одним з ключових питань засідання науково-методичної ради став розгляд і обговорення питання «Актуальність концептуальних засад Нової української школи у професійній підготовці здобувачів вищої освіти України». Мультимедійну доповідь представила д.пед.н., професор Ольга Юзик. Валерій Сорока зауважив, що питання дуже важливе для університету.
Пані Ольга наголосила, що зв’язок між Новою українською школою (НУШ) та вищою освітою (ЗВО) полягає в тому, що НУШ готує учнів до подальшого навчання у ЗВО, зокрема формує необхідні компетентності та навички. НУШ сприяє розвитку критичного мислення, креативності та інших важливих навичок, які є основою для успішного навчання у ЗВО. Наш університет має продовжувати формувати цей взаємозв’язок, а викладачі університету повинні використовувати в навчанні принципи партнерства, індивідуалізованого навчання, ширше практикувати кооперативне та інтегроване навчання, використовувати стратегії розвитку критичного мислення, а також нові цифрові технології та програми штучного інтелекту.
Ольга Юзик наголосила, що STEM – це абревіатура від англійських слів: Science, Technology, Engineering, Mathematics, що у перекладі на українську означає відповідно наука, технології, інженерія та математика. Це інтегрований підхід до навчання, який поєднує ці чотири дисципліни для розвитку практичних навичок та інноваційного мислення.
Після обговорення доповіді Ольги Юзик члени науково-методичної ради заслухали проєкт рішення Анатолія Білецького, к.т.н., доцента кафедри гідротехнічного будівництва та гідравліки, й одностайно ухвалили таке:
1. Інформацію Юзик О.П., д.пед.н., професора, взяти до відома.
2. Продовжувати формувати взаємозв’язок між Новою українською школою (НУШ) та вищою освітою (ВО), а саме: формувати у студентів необхідні компетентності та навички, сприяти розвитку критичного мислення, креативності та інших важливих навичок, які є основою для успішного навчання у ЗВО.
3. Робочій групі із запровадження освітніх інновацій в університеті за напрямом «Інноваційні розробки в навчальному процесі» вивчити дидактико-методичні особливості змісту профільного навчання у розрізі двох кластерів (STEM,соціально-гуманітарного) з метою формування наступності у вищій школі.
Відповідальні: Сорока В.С., проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи; Купчик Л.Є., завідувач кафедри іноземних мов, к.пед.н., доцент; Костюкова Т.А., заступник керівника навчально-методичного відділу; Юзик О.П., д.пед.н., професор.
4. Ознайомити науково-педагогічних та педагогічних працівників із концептуальними засадами модернізації системи освіти України Освіта 4.0: Український світанок. Відповідальна: Юзик О.П., д.пед.н., професор.
5. Посилити підготовку викладачів університету в Школі лідерства з урахуванням нових викликів, умов та потреб сьогодення, а також сучасного активного використання інноваційних методів та технологій навчання. Відповідальні: Сорока В.С., проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи; Костюкова Т.А., заступник керівника навчально-методичного відділу; Юзик О.П., д.пед.н., професор.
В різному голова науково-методичної ради Валерій Сорока повідомив про заплановане на початок липня цього року завершальне засідання ради.