ННІ ЕМ

27 січня 2015 року виповниться 1 рік з початку роботи Навчально-тренінгової лабораторії Західного бізнес-центру НУВГП – підбиваємо підсумки!

27 січня 2015 року виповниться 1 рік з початку роботи Навчально-тренінгової лабораторії Західного бізнес-центру НУВГП – підбиваємо підсумки!

Ринок праці в Україні у 2014 переживав не найкращі часи. За оцінками  експертів тижневика «Дебет-Кредит» серед управлінських та економічних спеціальностей роботодавців, насамперед, цікавлять менеджери з продажу. На тлі кризових явищ зменшилась потреба у найманих працівниках, при цьому найбільше попит впав на аналітиків (-26%), працівників банківської сфери (-35%), бізнес-тренерів (-27%), рекламістів та піар-менеджерів (-21%) і бухгалтерів (-19%).

Дійсно кількість вакансій менеджерів на ринку праці в десятки разів більший за інші професії економічного та управлінського спрямування.

Так, за даними сайту work.ua станом на 22.01.2015 р. кількість вакансій менеджерів на Рівненщині становить 69 посад, маркетологів – 14, працівників банківської сфери – 9, бухгалтерів – 10, а економістів – лише 5.

В таких умовах роботодавці підвищують кваліфікаційні вимоги до претендентів на вакантні посади, основною з яких є наявність досвіду роботи. Тому й не дивно, що випускникам ВНЗ знайти місце роботи за фахом стає практично неможливо.

Проте, в НУВГП знайшли рішення цієї проблеми шляхом застосування бізнес-симуляцій у навчальному процесі, спрямованих на набуття студентами компетенцій управляти бізнесом в реальному економічному середовищі. 

 27 січня 2014 року Навчально-тренінгова лабораторія Західного бізнес-центру НУВГП у співпраці з кафедрою менеджменту розпочала проект підготовки менеджерів безпосередньо на робочих місцях ТОВ «Агробізнес» (віртуальне підприємство, у якому проводяться бізнес-симуляції з управління бізнесом та адміністрування в офісі).

Цей проект навіть важко назвати бізнес-симуляцією, оскільки студенти, які зараховуються на управлінські посади в ТОВ «Агробізнес», не лише виконують посадові обов’язки упродовж робочого дня, приймають рішення і здійснюють операції в режимі реального часу, а й стають на період стажування єдиною командою, у якій є формуються свої елементи корпоративної культури та виникають міжособові відносини у відділах.

 

 Ірина Супрунчук (комерційний директор): «Кожний робочий день розпочинається з нарад, видачі наказів, розпоряджень, постановки завдань, розподілу обов’язків. Все як на справжньому підприємстві. Відмінним є лише те, що нам є з ким проконсультуватися, є в кого попросити поради, запитати, як і що краще зробити».

 

 

 

 На сьогодні студенти працюють на посадах директора, комерційного директора, начальника відділу управління персоналом, менеджера з персоналу, інспектора з кадрів, начальника планово-економічного відділу, економіста, економіста з планування, офіс-менеджера, начальника відділу маркетингу і логістики, менеджера зі збуту, менеджера з постачання, маркетолога.

 

Рис. 2. Структура ТОВ "Агробізнес"

 

Кожен відділ має окремий кабінет, обладнаний комп’ютерною технікою, телефонним та Internet-зв’язком. Практично вся управлінська діяльність підприємства автоматизована та інтегрована в єдину корпоративну базу даних: облік та фінансове планування проводиться в середовищі 1С: Управління торгівельним підприємством, управління проектами здійснюється із застосуванням Microsoft Project, Project Expert, бізнес-процеси будуються за допомогою Business Studio та Microsoft Visio, а весь документообіг та внутрішньоорганізаційні комунікації інтегруються за допомогою хмаринкових технологій Bitrix24 та Skydrive.

Далеко не кожне підприємство Рівненщини може дозволити собі такий спектр технологій та команду фахівців, яка спроможна вільно їх застосовувати, значно підвищуючи у такий спосіб ефективність управління.

Студенти ж в захваті від можливостей набуття компетенцій застосування спеціальних програм у професійній роботі.

 

 

Павло Холодько (економіст з планування): «…Думав робота буде дуже важкою, буде багато «біготні». Все насправді не важко! За допомогою програми Бітрікс нам не доводилось бігати туди-сюди та думати, хто чим займається, все дуже спрощує програма…».

 

 

   

 

Ланчук Інна (інспектор з кадрів): «Коли йшла на практику, то хотіла навчитись працювати  в команді, приймати рішення та давати розпорядження. Сподівання виправдались, оскільки, колектив дружелюбний, працьовитий. Результат виявився навіть кращим ніж очікування... Найбільше сподобалося: робота у програмі 1С:Підприємство, трудовий колектив та атмосфера».

 

 

  

  Окрім роботи із сучасним програмним забезпеченням стажування на віртуальному підприємстві ТОВ "Агробізнес" дає можливість набути навичок самостійно приймати управлінські рішення на різних рівнях управління, організації командної роботи, а також – розвинути ділові та спеціальні професійні якості. 

 

 

Бондар Ольга (начальник відділу управління персоналом): «…Очікувала перебувати в атмосфері функціонування реального підприємства і перевірити, чи моя теоретична підготовка в університеті відповідає навичкам, які необхідні при працевлаштуванні. Найбільше сподобався колектив, максимальна наближеність до реальної ситуації…»

 

 

  

 

 

Григулич Олександр (логіст): «…Хотів здобути певні навики на посаді логіста, відчути роботу в команді на підприємстві. Сподівання виправдалися, у мене було відчуття, що працюю на справжньому підприємстві, а не віртуально…»

 

    

 

 

 

 

Тхорук Олександра (офіс-менеджер): «…Я очікувала отримати досвід, щоб у подальшому використати на роботі. Найбільше сподобалася робота в команді, можливість спробувати себе в ролі офіс-менеджера, відчути на практиці, реально відчути, як приймати найбільш ефективні рішення, виконувати накази, навчитися виявляти у своїй роботі «плюси» і «мінуси»…»

 

  

Після закінчення практики кожен випускник програми отримує сертифікат, який засвідчує 36-ти годинне стажування на робочому місці на певній посаді.

Такий проект дає змогу набути студентам тих компетенцій, яких вони не зможуть отримати ні в аудиторії, ні на виробничій практиці на підприємстві, перебуваючи практикантом. За оцінками самих же студентів занурення в атмосферу реального офісу навіть в перший день роботи дає їм неоціненний досвід.

Марія Жакун (директор): «…Очікувала набути практичного досвіду роботи в реальних умовах, маючи можливість попробувати себе на різних посадах, працювати з різними офісними програмами, приймати рішення. Насправді виявилося все складніше, оскільки видані розпорядження і накази ніхто не читав і не слідкував за їх виконанням, відповідно багато запланованих зустрічей було зірвано через несерйозність працівників. Найбільше сподобалося приближення до реальної організації, можливість делегування повноважень, можливість приймати колективні рішення, обробляти документацію, організовувати зустрічі, презентувати виконану роботу…»

 

 

  

За результатами стажування студенти заповнюють анонімні анкети, у яких оцінюють ступінь набутих компетенцій, зазначають свої очікування від практики, а також те, наскільки вони здійснилися. Майже усі відгуки про роботу в лабораторії є позитивними.

На думку студентів (див. рис. 3) рівень власних компетенцій, необхідних кожному менеджеру, зріс подекуди вдвічі у порівнянні з попереднім рівнем.

 Рис. 3.  Рівень компетенцій до (синій колір) і після (червоний колір) стажування на віртуальному підприємстві

За результатами першого напруженого року роботи віртуального підприємства на основі системи критеріїв було визначено кращих працівників року ТОВ «Агробізнес». ФОТО.

Вітаємо усіх переможців і бажаємо удосконалювати набуті вміння і компетенції! Нехай ця перемога стане початком нових звершень і професійних здобутків! Пізнавайте і вдосконалюйте себе, адже тільки Ваш розум та Ваша душа спроможні зробити з Вас ПРОФЕСІОНАЛА, щоб впевнено і сміливо крокувати у майбутнє!

Побажання від студентів, які пройшли стажування:

 

Супрунчук Ірина (комерційний директор): «Хотілося б, щоб такий вид практики продовжувався і надалі, адже навчання приносить нам багато користі і, головне, приємних емоцій, цікавих вражень. Ми оцінюємо свої сьогоднішні вміння, бачимо, на що ми здатні, які саме знання швидше за все знадобляться нам в майбутньому, та що потрібно робити, щоб стати успішними».

 

Семенюк Петро (директор): «НТЛ мені сподобалася, її потрібно розвивати і тривалість повинна бути більшою від 2-3 тижнів. Це цікавіше, ніж просто пари, подумуйте, як це обєднати»

 

    

 

 

 

Єленець Марта (начальник планово-економічного відділу) « … Треба запровадити таку практику починаючи з 3-го крсу і включно до 5-го, ходити на неї хочаб 1 раз в тиждень. Я думаю це б дало суттєві результати…».

 

 

 

Юхневич Алла (комерційний директор): «Розвивайте віртуальне підприємство і навчайте надалі студентів, адже це в будь-якому випадку знадобиться».

 

  

 

 

Підсумки 2014 року:

Наші гості:

 За цей рік  до нас завітали:

адміністрація університету:

  • ректор Національного університету водного господарства та природокористування (Мошинський В. С.);
  • директор Інституту економіки, менеджменту і права НУВГП (Левицька С.  О.);
  • завідувачі кафедр Навчально-наукового інституту економіки і менеджменту

представники державних та громадських структур, що займаються підтримкою підприємництва:

  • Центру сприяння бізнесу;
  • Рівненського регіонального центру з інвестицій і розвитку

 професори та доктори наук з інших ВНЗ України:

  • Національного університету «Львівська політехніка»(Князь С. В.)
  • Одеського державного економічного університету (Павленко О. П.),
  • Житомирського державного технологічного університету(Петрук О. М.),

а також представники бізнесу:

  • проектні менеджери, маркетологи, адміністратори та ін.

 

  Пройшли стажування на робочих місцях:

 39 бакалаврів напряму «Менеджмент»

3 бакалаврів напряму «Управління персоналом та економіка праці»

52 спеціалістів спеціальності «Менеджмент організацій і адміністрування»

8 магістрів спеціальності «Менеджмент організацій і адміністрування»

6 магістрів спеціальності «Менеджмент інноваційної діяльності»

8 магістрів спеціальності «Менеджмент природоохоронної»

Брали участь у створенні НТЛ:

 

 

Кожушко Леонід Федорович
д.т.н., професор, завідувач кафедри менеджменту,  директор Західного бізнес-центру.

 

 

 

 

 

 

 

Костюкевич Руслан Миколайович
к.е.н., доцент кафедри менеджменту,
заступник директора Західного бізнес-центру, 
керівник проекту створення навчально-тренінгової лабораторії

 

 

 

 

 

Сидорчук Любов Володимирівна
лаборант Західного бізнес-центру

 

 

 

 

А також тренери-консультанти:

Дирекція та відділ управління персоналом:

 

 

Нетепчук Василь Володимирович
Заслужений працівник народної освіти України, 
старший викладач кафедри менеджменту

 

 

 

 

 

 

 

 

Щербакова Анастасія Сергіївна
к.е.н., асистент кафедри менеджменту

 

 

 

 

 

 

Судук Олена Юріївна
к.с.-г.н., доцент кафедри менеджменту

 

 

 

 

 

Планово-економічний відділ:

 

 

 

Мандзюк Ольга Михайлівна
асистент кафедри менеджменту

 

 

 

 

 

 

Фроленкова Надія Анатоліївна
к.е.н., доцент кафедри менеджменту

 

 

 

 

 

 

 

Пахаренко Ольга Володимирівна
к.е.н., старший викладач кафедри менеджмент

 

 

 

 

 

Відділ маркетингу і логістики:

 

 

Король Богдан Олегович
к.е.н., доцент кафедри менеджменту

 

 

 

 

 

 

 

 

Мороз Еліна Григорівна
асистент кафедри менеджменту

 

 

 

 

 

 

 

Клюха Оксана Олександрівна
к.т.н., старший викладач кафедри менеджменту

 

 

 

 

 

Наші партнери:

 

 

Кафедра менеджменту НУВГП

 

 

 

 

 

Громадська організація

«Регіональний центр євроінтеграційних проектів»

 

 

 



назад