Університет

Успішне навчання з надання першої психологічної допомоги у США

Успішне навчання з надання першої психологічної допомоги у США

Доцент кафедри охорони праці та безпеки життєдіяльності Володимир Гнєушев успішно завершив онлайн навчання на п’ятитижневих курсах із надання першої психологічної допомоги (Psychological First Aid), які були організовані Університетом Джона Гопкінса (США), а конкретно – Школою громадського здоров’я Блумберга Департаменту міжнародного здоров'я цього університету (Department of International Health Bloomberg School of Public Health Johns Hopkins University).

Зі слів В. Гнєушева, розпочати навчання на цих курсах його мотивували одночасно декілька чинників, одним з яких є високий авторитет названого Університету (впродовж багатьох років  у першій двадцятці Академічного рейтингу університетів світу, в різні часи в ньому працювали 36 лауреатів Нобелевської премії), а також результативна діяльність Університету Джона Гопкінса в галузі громадського здоров’я, зокрема – у розробці та впровадженні методу надання першої психологічної допомоги жертвам надзвичайних ситуацій (НС), який має скорочену назву R.A.P.I.D. і вже протягом декількох десятирічь успішно застосовується для виведення зі стану дистресу та дисфункції жертв НС у різник країнах світу.  

Дуже вагомим і приємним був той факт, що усі десять лекцій курсу та практичні заняття проводив особисто доктор Джордж Еверлі (George S. Everly), який є провідним розробником згаданого методу R.A.P.I.D. і за 40 років відвідав 26 країн, де брав участь у психологічній допомозі жертвам 39-ти надзвичайних ситуацій.  Колосальні досвід та авторитет, методична майстерність лектора, ефективна візуалізація практичних занять – все це робило онлайн-зустрічі цікавими та результативними. 

Слухачі, що успішно завершили навчання, отримали знання і навички, які дозволяють фахівцям різних професій (поліцейським, пожежним, військовослужбовцям, медикам, викладачам, вихователям) в епіцентрі НС надати першу психологічну допомогу людям для відновлення їх ефективної життєдіяльності чи для спрямування на подальше лікування поза зоною НС.

На прикладі цього акту неформальної освіти В. Гнєушев бачить декілька корисних результатів власної реалізації концепції «Освіта впродовж життя». Це, в першу чергу, підвищення рівня і осучаснення знань та професійної майстерності викладача. Зрозуміло, що отримана на курсах інформація буде передана здобувачам вищої освіти спеціальності «Цивільний захист» («Охорона праці»), а також інших спеціальностей НУВГП, які вивчають курс «Безпека життєдіяльності та цивільний захист».  Не лишились непоміченими і деякі технічні моменти, які варто запозичити для поліпшення якості дистанційного навчання.

 

Кафедра охорони праці та безпеки життєдіяльності



назад