Університет

Дистанційне навчання в університеті. Тиждень четвертий

Дистанційне навчання в університеті. Тиждень четвертий

Ось вже четвертий  тиждень в університеті навчальний процес триває у дистанційному режимі. Заняття, лекційні та практичні  відбуваються з використанням корпоративних сервісів та дистанційних технологій навчання. Інститути, кафедри та окремі викладачі швидко переключились на новий  формат роботи. Впродовж цього часу свою високу он-лайн активність показали більшість викладачів навчально-наукових інститутів та кафедр. Найбільш «мережоактивних» можна побачити на ФБ-сторінці університету. Ось що говорять про новий формат навчання викладачі:

Завідувач кафедри туризму та готельно-ресторанної справи Сергій Коротун: викладачі нашої кафедри швидко перелаштувалися на дистанційну  роботу. Навчальний процес відбувається відповідно до графіка. Вже проведено 33 вебінари у  Hangouts meet, не рахуючи окремо кураторських годин зі своїми групами. З практичними та лабораторними також проблем не виникає. Викладачі завантажують у свої персональні кабінети презентації, рекомендації щодо  виконання робіт. Зокрема, я зараз консультую першокурсників щодо вільного вибору дисциплін. На кафедрі тривають засідання і наради. Варто відмітити також подекуди зростання активності студентів в он-лайн навчанні, порівняно з  очним відвідуванням.

За цей час  викладачами кафедри підготовлено 17 методичних рекомендацій, 8 робочих програм, 4 статті, 14 тез та монографія до затвердження. Продовжується наповнення дисциплін у Moodle-кабінетах викладачів. Наразі готуємося до проведення ІІ Міжнародної  науково-практичної конференції «Туризм: наука, освіта, практика», присвяченій 50-річчю Рівненського відділу «Українського географічного товариства». Прийом матеріалів продовжено до 10 травня. Згодом буде видано збірник тез доповідей. Основну  зустріч ми вирішили перенести на осінь, аби безпосередньо обговорити стратегію розвитку туризму Рівненщини, визначити здобутки у цьому напрямку та розставити акценти на підготовці фахівців для галузі туризму. 

Доцент кафедри іноземних мов Літвінчук Альона: навчання триває... І, напевно, для викладачів нашої кафедри, як і для студентів, воно набуло нового змісту. Зокрема, зараз у нас з’явилися широкі можливості  використання у своїй роботі он-лайн ресурсів для урізноманітнення подачі матеріалу і типів завдань. Зокрема, Oxford English, Cambridge English,Voice of America Learning English,  Goethe-institut – програми, які допомагають вивчати та розвивати свої навички з англійської та німецької мови. Раніше студенти мали самостійно опрацьовувати ці ресурси вдома, що не завжди робили. Тепер же, під час заняття,  відразу можна проілюструвати потрібний матеріал, пояснити та звернути увагу на якісь особливості при вивченні мови. Британська Рада також має численні безкоштовні онлайн-ресурси, що допомагають вивчати англійську: відео, мобільні додатки, ігри, оповідання, вправи з аудіювання та граматики. Правда підготовка до он-лайн занять у викладача займає  набагато більше часу, ніж при очних зустрічах. Потрібно продумати лекцію, завантажити відповідні матеріали, підготувати презентації. Що стосується відвідувань занять, то вони приблизно на тому ж рівні, що і до карантину. А ще, викладачі нашої кафедри отримують безпосередній зворотній зв'язок зі студентами та проводять регулярні опитування стосовно організації дистанційного навчання для його  покращання.

Завідувач кафедри розробки родовищ та видобування корисних копалин Валерій Корнієнко: навчання йде відповідно до графіка. Лекції, практичні, лабораторні. Складнощі виникають у тих студентів, які не місцеві. А таких у нас більшість. Адже справа не у гаджетах, а у покритті. У сільських студентів дуже поганий доступ до Інтернету. Тому  вони не завжди присутні на лекційних, але можуть переглянути заняття у записі, коли матимуть змогу. 

Практичні  та лабораторні  роботи, які можна виконати без спеціальних приладів на комп’ютері, студенти виконують у віртуальних лабораторіях.  Ті, котрі не можна виконати у дистанційному режимі, відпрацьовуватимуть після карантину згідно з додатковим графіком.

До слова, більшість з опитаних викладачів відмічають високу активність відвідування дистанційних  лекцій студентами.

Засідання ректорату,  рада директорів інститутів, вчена рада, науково-методичні та технічні ради,  засідання кафедр та наради також відбуваються планово в он-лайн режимі. 

Нагадуємо, що про свою он-лайн активність, новини,  особливості дистанційного навчання, переваги чи зауваження  кожен викладач та студент може повідомити на ФБ-сторінці університету.

 

Наталія Пархомчук,
відділ зв’язків із громадськістю








назад