Батьківська мотивація впливає на академічні результати студентів

Батьківська мотивація впливає на академічні результати студентів

Сімейна підтримка грає вирішальну роль в розвитку академічної мотивації і досягнень учнів. Попередні дослідження припустили, що участь батьків в академічному житті дітей, може бути пов'язана з кращими навчальними результатами цих учнів. Однак, результати не були однозначними і залишалось не вирішеним питання який саме вид допомоги можна вважати корисним, а який навпаки може зашкодити. Адже надмірна участь батьків може сприйматися учнем як спроба його контролювати, управляти його поведінкою, що однозначно матиме негативний вплив на академічну успішність дитини.

Дослідники з Університету Тюбінгена поставили собі за мету дослідити, яка сама роль сім’ї у житті дитини призводить до позитивного впливу на академічні результати учня, а коли сімейна підтримка може бути навіть шкідливою. З цією метою вони зібрали дані більш ніж 1500 учнів дев'ятого класу та їх батьків. Батьки відповідали на питання про ступінь їх впливу в вирішенні домашніх завдань, їх компетенцію у математиці, потреби своєї дитини на допомогу, а також час і енергію, які вони вкладають в академічне житті своєї дитини.

Учні заповнили анкети на початку дослідження, а також п'ять місяців по тому, в якому вони повідомили про свої власні компетенції, їх зусилля, і їх інтерес до математики. Крім того, оцінювали їх математичні оцінки та їх досягнення в стандартних тестах.

Результати засвідчили, що участь батьків сама по собі не призводить до покращення академічних результатів. Замість цього, були знайдені специфічні сімейні практики, які сприяють високим досягненням дітей. «Сприятлива структура академічних результатів учнів була тоді, коли сім'ї були зацікавлені в математиці і сприймали свої власні математичні компетенції на високому рівні, незалежно від кількості їх академічної участі», – розповідає Ізабель Хафнер, провідний автор дослідження.

Таким чином, було б проблематично віднести високий або низький рівень досягнення виключно за рахунок допомоги батьків учням з їх домашньою роботою. Найбільш несприятливі умови для академічної успішності учня були знайдені для глибоко залучених сімей, які вважали, що їх дитина потребує підтримки в математиці, при цьому з низьким рівнем сімейного інтересу до математики та оцінюючи свої власні математичні компетенції як низькі.

Учні з цих «залучених, але невмотивованих» сімей не тільки були малоефективними в математиці, але й показали низький рівень мотивації. «Батьки можуть погіршити роботу своєї дитини, якщо самі вони не зацікавлені в цій темі, але вони хочуть підтримати свою дитину», – пояснює Хафнер. Цю складну взаємодію сприятливих і несприятливих чинників для успішності учнів, вчені будуть досліджувати більш детально у майбутньому.



назад