Фізика для школярів

Фізика для школярів

Для активізації  профорієнтаційної роботи  щодо залучення школярів Рівного до навчання в НУВГП та налагодження академічних зв’язків між школами та університетом, на базі навчальних лабораторій кафедри хімії та фізики доцентом кафедри Орленком В.Ф. було проведене практичне заняття з фізики з випускниками двох класів Навчально-виховного комплексу “Колегіум” (11-А − гуманітарний клас, 11-Б − фізико-математичний клас) в присутності вчителя фізики Шевчука В.П.

Темою заняття було обрано “Електромагнітні хвилі та їх практичне використання”. Доцентом кафедри Орленком В.Ф. було детально теоретично розібрано будову та принцип роботи магнетрону, його застосування у побуті та техніці. На основі лабораторної установки “Визначення питомого заряду електрона методом магнетрона”, експериментально продемонстровано явище випромінювання електромагнітних хвиль радіодіапазону електронами, які рухаються з прискоренням. Для учнів було несподівано те, що магнетрон використовується в побуті, а саме у мікрохвильових печах.

У другій частині заняття завідувачем навчальних лабораторій Рудиком Б.П. було представлено ряд демонстрацій (явищ інтерференції, дифракції, фотоефекту, електромагнітної індукції, принцип дії рентгенівської трубки, газового лазера) з детальним поясненням, які допомогли більш глибоко зрозуміти природу відповідних явищ та є ще однією “цеглиною” у фізичну картину світу учнів. Зі слів учнів, вони були вражені, адже їм не доводилось раніше спостерігати жодних подібних демонстрацій на уроках. Тому школярі виявили бажання відвідати ще подібні заняття з інших розділів фізики.

Впродовж заняття викладачі кафедри надали учням необхідні консультації щодо участі в І турі Всеукраїнської олімпіади НУВГП з математики та історії, а також стосовно питань подальшого вступу до НУВГП.

Така форма роботи щодо залучення школярів для проведення лабораторних, практичних та демонстраційних занять з фізики та хімії на базі кафедри вимагає вирішення значної кількості організаційних питань з керівництвом шкіл, підготовки лабораторного практикуму, демонстрацій, наявності вільних від навчального процесу лабораторій. Проведення таких заходів не тільки розширює світогляд школярів та допомагає їм краще зрозуміти той чи інший фізичний чи хімічний процес, а й, сподіваємось, сприятиме подальшому вступу цих учнів до НУВГП, оскільки у них залишається велика кількість позитивних вражень про наш ЗВО.

 

Олексій Гаращенко,
кафедра хімії та фізики

 

Читайте також: Курс «CS50: Основи програмування» від Гарвардського університету в НУВГП!



назад


Знайшли помилку? Виділіть текст та натисність Ctrl+Enter. У спливаючому вікні напишіть свій варіант або характер помилки