5 років експериментів, драйву та розвитку!

5 років експериментів, драйву та розвитку!

Навчально-тренінговій лабораторії West Business Center виповнилося 5 років. За цей час віртуальне підприємство ТОВ “Агробізнес” ні разу не зупиняло свою роботу.

Більше 411 осіб пройшли стажування, 158 днів роботи у режимі повної зайнятості, 4670 виконаних завдань – це результати роботи Навчально-тренінгової лабораторії від першого дня роботи віртуально підприємства ТОВ “Агробізнес”.

Чи це багато?

Так. Цими результатами можна пишатися! Адже все розпочиналося лише з простої ідеї, розуміння того, що підготовка менеджера лише в аудиторіях не може бути повноцінною без реальної практичної роботи, де можна було б практично “прокачати свої скіли” і відчути реальну робочу атмосферу. Ми не мали ні провіреної методики та технологій навчання, ні обладнання, ні програмного забезпечення. Було лише приміщення, в якому 10 років не ступала нога людини… і команда, яка вирішила взяти на себе цей виклик.

Наскільки це близько до реальності?

Ми створили віртуальне підприємство ТОВ “Агробізнес”, у якому команди, зібрані зі студентів різних курсів, у режимі реального часу та повної зайнятості (6 год. робочий день) упродовж 6 робочих днів працювали на посадах директора, проектного менеджера, менеджера зі збуту, офіс-менеджера, економіста, бухгалтера, менеджера з персоналу, бізнес-аналітика та ін.
Про реальність того, що відбувається у нашому віртуальному бізнесі, найкраще свідчать відгуки  самих “працівників”. Ось деякі з них:

Очікувала побачити реальну роботу підприємства, попрацювати в колективі і навчитися давати розпорядження, керувати і, водночас, отримувати і виконувати. Очікування виправдалися і навіть більше…” (Комерційний директор, 2014 р.);

На практиці я розробляла маркетинговий план підприємства, запропонувала нову упаковку для фасування круп, займалася просуванням нашого продукту у державних закупівлях… Найбільше мені сподобався наш колектив. Ми працювали у найбільшому відділі – «Маркетингу і логістики». Колектив мав дружні стосунки, тому роботу ми виконували із задоволенням та легкістю. На нашу думку, «дружність колективу» є одним із головних факторів для продуктивної роботи. Поряд із позитивними емоціями від такої практики, виникали й деякі труднощі, наприклад, із освоєнням нових для нас програм («Бітрікс24», «1С:Підприємство»)” (маркетолог, 2015 р.)

Мої сподівання виправдалися. Проходження практики на симуляторі в ТОВ Агробізнес – чудова можливість удосконалити свої знання та навички. Мені найбільше сподобалося: трудолюбивий, дружній, ініціативний колектив. Корисні поради наставників. Особисто від себе щиро дякую колективу та наставникам!” (економіст, 2016 р.).

«Я навчилась планувати та приймати управлінські рішення, в деякій мірі навчилась проводити наради та оформляти первинні документи, зрозуміла як потрібно ставити завдання (конкретність, чіткість). Найбільше сподобалась командна робота, виконання спільних завдань. А коли бачиш, що твої відділи працюють, то хочеться працювати і працювати далі.” (директор, 2017 р.).

Практика поглибила і закріпила знання здобу­ті під час навчання та дала змогу застосувати їх у житті. Зустрілася та здружилася з чудовими людьми. На останній день ми їздили в Хотин. Звичайно було всяке. Звіти по практиці, потім шашлички, ігри, чудова атмосфера і чудові люди поруч. … Я запам’ятаю цю практику назавжди –  це цінний досвід в моєму житті!” (економіст з планування, 2018 р.)

Читайте більше відгуків за посиланням.

Усе як за Адізесом

Наше підприємство “проживає” усі етапи життєвого циклу, як і будь який справжній бізнес.
Це стосується як часу, так і змісту того, що відбувається.
У 2014 році ми діяли за принципом “вижу цель – не вижу преград” – команди розуміли цілі, але рахували усе на пальцях, без інтернету і кожен раз все було як в перший раз. Ми чи не щомісяця змінювали правила гри – засновники бізнесу (а їх роль грають викладачі-консультанти) ставили нові, не завжди узгоджені між собою, завдання, випробовували різні варіанти організації роботи команд та роботи консультантів, застосовували нові підходи до оцінювання та експериментували, експериментували, експериментували.

Коли ви автоматизуєте хаос, то в результаті отримаєте … автоматизований хаос

У 2015-2016 роках ми повірили в чудо автоматизації – придбали корпоративний портал wbc.bitrix24.ua . Команди думали, що цей портал і зашиті у нього процеси будуть діяти і приймати рішення за них. Оскільки сучасному світі ніхто не читає інструкцій, то правила організації процесів при автоматизації у нас, як і очікувалося, не запрацювали. Як наслідок портал став смітником, де вперемішку було все що завгодно, тільки не те, що потрібно для управління бізнесом.
У 2017 р. усі зрозуміли, що все змішалося до купи, процеси не керовані.З’явилися непоодинокі голоси про те, що у всьому винен bitrix24, що команди слабкі, що умови погані, що консультанти не підготовлені, бізнес треба закривати і починати все з нуля.
У нас, навіть, рада директорів не раз розглядала питання про перехід на паперовий документообіг та відмову від цього “цифрового зла”. Але ми вистояли і тепер це все здається смішним і недоречним. Тепер ніхто навіть не уявляє, як можна ефективно управляти бізнесом без хмарних сервісів, електронних кабінетів і різного роду цифрових сервісів.
Слава Богу, що ми якось пережили і це…

Командоутворення

З 2015 року у нас був започаткований новий тренд, який розвинувся у самостійний продукт “PM DRIVE: управління проектами з драйвом“. Йдеться про проведення підсумкових зборів трудового колективу за межами лабораторії. Це дало змогу відразу “вбити кілька зайців”:

  • дати можливість стажерам розвинути свої компетентності управління проектами, перебуваючи безпосередньо у команді проекту;
  • сформувати стійкі і дружні зв’язки в колективі;
  • підвести підсумки за рік роботи лабораторії і підприємства і глибоко обговорити те, як покращувати процеси у майбутньому;
  • і, звісно, чудово провести час.

Щороку ми визначали працівника року за кожною посадою і тепер у нас уже півстіни зайнято Дошкою пошани!
З 2017 року ми розпочали активно запроваджувати ігрові методи навчання. Тому різного роду “льодоколи”, “енерджайзери” та настільні ігри стали неодмінною складовою кожного робочого дня.

Тепер ми в “процесі”

2018 рік став роком “процесу”. Ще у 2017 році команди нашого віртуального підприємства щільно підійшли до питань оптимізації бізнес-процесів і отримали деякі результати.
Все почалося з того, що за рішенням засновників команди мали запровадити Balanced Scorecard (систему збалансованих показників). Вони, звісно, дивилися на це все і думали, що вона запрацює за півтора місяця… і так майже півтора року.
І нарешті у 2018 році вона таки запрацювала!!!!! Ми інтегрували весь бізнес в єдину систему показників, достовірність яких кожна перевірити одним “кліком”, керівництво у реальному часі бачить всі ключові показники і що на них впливає.
Ми зв’язали в єдину систему дані з корпоративного порталу wbc.bitrix24.ua (звіти, регламенти, CRM, корпоративна база даних, та ін.), з нашої ERP (1С: Управління торговельним підприємством) та інших спеціалізованих програм (MS Project, Xmind та ін.).
Все це ми реалізували в старому доброму Excel.
Поки все вимірюється і механізм працює. Організаційна зрілість нашого віртуального бізнесу вже є достатньо високою. Тепер чекаємо, як це вплине на результати і будемо вдосконалюватися далі.

Що далі?

Будь-який ювілей – це чудова нагода переосмислити те, що було, чого хотілось, але не відбулось і можливість поставити нові цілі і взяти на себе нові виклики. Ми також скористаємося цим і упродовж місяця проведемо ряд стратегічних сесій, у результаті яких сподіваємося отримати новий стратегічних план на наступну п’ятирічку.

Ми відкриті

Ми продовжимо активно експерементувати, а тому ті, хто не боїться пізнавати нове, хоче спробувати себе в умовах віртуальної реальності “порулити” бізнесом може долучитися до нашої команди.
Вам достатньо заповнити анкету, а ми запропонуємо Вам рішення, яке Вам підійде.

 

Руслан Костюкевич,
кафедра менеджменту



назад


Знайшли помилку? Виділіть текст та натисність Ctrl+Enter. У спливаючому вікні напишіть свій варіант або характер помилки