Науково-літературні читання, присвячені 100-річчю Василя Олександровича Сухомлинського

Науково-літературні читання, присвячені 100-річчю Василя Олександровича Сухомлинського

«Людина, народжується на світ не для того,

щоб зникнути безвісною пилинкою.

Людина народжується, щоб лишити по собі слід вічний» (В. Сухомлинський)

06 листопада 2018 року на кафедрі суспільних дисциплін ННІП НУВГП в рамках засідання студентської проблемної групи «Актуальні проблеми педагогіки і психології вищої школи» було проведено науково-літературні читання, присвячені100-річчю  видатного українського педагога-гуманіста, ученого зі світовим ім'ям, публіциста, письменника Василя Олександровича Сухомлинського.

Зі вступним словом звернулися до присутніх доценти, співкерівники проблемної групи А.В.Кочубей і С.С. Якубовська, які наголосили, що підготовлений захід – данина світлої пам’яті великого гуманіста, адже він залишив після себе незгладимий слід і завжди належатиме до найвидатніших постатей світової педагогіки.

Члени групи, студенти Гаврилюк Юлія та Степасюк Олеся (ПВШ-51м) підготували презентації «Науково-практична діяльність В.О. Сухомлинського» і «Літературно-публіцистична діяльність В.О.Сухомлинського». Степанов Назар (ПВШ-51м) презентував присутнім педагогічну казку про зернятко істини, у якій автором закладено глибокий філософсько-виховний зміст.

Особливо цікавим для слухачів був запропонований документальний фільм «Школа В. Сухомлинського» про життєвий шлях видатного педагога.

Захід зібрав численну аудиторію науково-педагогічних працівників, студентів (П-11, ГІС-41, ПВШ-51м). Присутні з непідробною цікавістю слухали про педагогічну та громадську діяльність педагога, який є автором 48 монографій, понад 600 статей, 1500 оповідань і казок, притч і новел для дітей.

Дізналися, що В. Сухомлинський не лише письменник, а й член-кореспондент Академії педагогічних наук РРФСР, з 1958 р. – заслужений учитель УРСР. У 1968 р. йому присвоїли звання Героя Соціалістичної Праці й відразу ж його обрали членом-кореспондентом Академії педагогічних наук СРСР.

Показово, що найвідомішу його працю «Серце віддаю дітям» перекладено на 30 мов світу й перевидано 54 рази. Загалом твори В.Сухомлинського видано 53-ма мовами світу накладом 15 млн. примірників.

Його книги присвячені вихованню і навчанню, порадам для батьків. У книзі «Серце віддаю дітям» писав: «Що було найголовнішим у моєму житті? Не роздумуючи, відповідаю: Любов до дітей».

Головними твердженнями його педагогічної системи є:

  • Виховання дитини повинно бути спрямоване на окультурення її потреб.

  • Ідеал культурних бажань людини, які необхідно виховувати, – потреби у праці, у творінні добра, у красі.

  • Щоб виховати дитину, необхідно створити у неї чутливість до виховання (потребу бути хорошою), створити для неї «радість буття», сформувати почуття власної гідності.

  • Умовою успішного виховання, з якої воно повинно починатися, є створення атмосфери успіху, що є відправною його основою. Абсолютна перевага позитивних стимулів і реакцій на поведінку дитини над негативними.

Кожне наступне покоління по-новому сприймає Василя Сухомлинського, знаходить цінні вказівки для навчання і виховання, для мотивації до роботи.

Доценти кафедри суспільних дисциплін

А.В.Кочубей, С.С.Якубовська



назад


Знайшли помилку? Натисність Ctrl+Enter. У спливаючому вікні опишіть цю помилку